Çilekli Tart

11 Haziran 2007 | Kategori: Meyveli Tatlılar, Tart

Çilekli Tart

Haftasonu ufak çapta bir tart çılgınlığı yaşandı. Denemelerimden ilki bu vanilya kremalı Çilekli Tart oldu. Çilekleri koyduktan sonra tart çok çıplak kalınca tepesine de sütlü çikolata rendeledim. Diğer yaptıklarım bundan daha ilginç oldu; zaman buldukça onları da yazacağım.

Herkese iyi haftalar!

Önemli not: Alttaki tarife ilave olarak blogumda yayınladığım Tart Hamuru Hakkında yazısını tarifi uygulamadan önce okumanızı öneririm. Tart hamuru hakkındaki püf noktaları paylaştığım bu yazının daha başarılı hamurlar hazırlamak için yardımcı olacağını umuyorum.

Tart Hamuru

Tarif Dorie Greenspan’in “Baking: From My Home to Yours” adlı kitabından alınmıştır

Malzemeler

  • 1 1/2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 125 gr tereyağı
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı

  1. Fırını önceden 190C’de ısıtın.
  2. Mutfak robotunda unu, şekeri ve tuzu karıştırın. Küp küp kestiğiniz soğuk tereyağı ekleyip minik bezelye büyüklüğünde parçalar haline gelene kadar karıştırın. Yumurta sarısını ekleyin ve biraz daha karıştırın. Bir parşömen kağıdının üzerine hamuru döküp yuvarlak bir top hale getirin. Üzerine bastırarak biraz düzledikten sonra paketleyip hava geçirmeyen bir buzdolabı poşetine koyun ve buzdolabında en az 1 saat dinlendirin. Eğer hemen kullanmayacaksanız, dondurucuda 1 hafta kadar saklayabilirsiniz. Tartı yapacağınız günün önceki akşamından buzdolabı kısmına koyup açabilirsiniz.
  3. 23 santimlik bir tart kalıbını tereyağlayıp bu hamuru ortasına koyun ve parmaklarınızla kenarlarına ve tabanına eşit şekilde yayın. Aluminyum bir folyoyu ya da parşömen kağıdı tart hamurunun üzerine serip her tarafına yayılacak şekilde birkaç avuç kuru nohutu tepesine yerleştirin ve fırına verin. Bu şekilde 25 dakika pişirdikten sonra nohutları ve folyoyu kaldırıp 8 dakika daha pişirin. Fırından çıkarın ve soğumaya bırakın.

Vanilyalı Krema

Tarif Dorie Greenspan’in “Baking: From My Home to Yours” adlı kitabından alınmıştır

Malzemeler

  • 2 su bardağı süt
  • 6 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1/3 su bardağı mısır nişastası, elenmiş
  • 1 1/2 çay kaşığı vanilya özütü*
  • 3 1/2 çorba kaşığı tereyağı, ufak parçalara bölünmüş ve oda sıcaklığında

*Vanilya özütü vanilinle aynı şey değildir. Eğer yoksa yerine altta sütü ısıtırken içine ortadan bölüp tohumlarını sıyırdığınız bir vanilya çubuğu da atabilirsiniz (daha sonradan bir kevgirden geçirip öyle kullanabilirsiniz sütü.)

Yapılışı

  1. Ufak bir tencerede sütü kaynama noktasına gelene kadar ısıtın. Orta boy başka bir tencerede (ateşin üzerinde değil) yumurta sarılarını, şekeri ve mısır nişastasını çırpın. Hızlıca çırpmaya devam ederken azar azar kaynar sütün 1/4 su bardaklık kısmını ekleyin (bir defada eklemeyin ve çırpmayı bırakmayın yoksa yumurta sarıları sütün ısısından pişip topak topak olacaktır). Yine çırpmaya devam ederek sütün geri kalanını ekleyin. Orta boy ateşin üzerine alarak hiç durmadan ve güçlü bir şekilde kaynama noktasına gelene kadar çırpmaya devam edin. Kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha çırpıp ateşten alın. Vanilya özütünü ekleyin ve tekrar karışana kadar çırpın.
  2. 5 dakika bekletip ılınmasını sağlayın. Ardından tereyağ parçalarını yavaş yavaş ekleyip tamamı eriyene kadar çırpmaya devam edin. Eğer kremayı hemen kullanacaksanız buz ve su dolu bir kaba oturtup arada sırada çırparak soğutabilirsiniz. Daha sonra kullanmak üzere hazırlıyorsanız da bir kaba aktarıp üzerine streç film kapayarak (tepesini kremaya bastırın ki arada hava kalmasın böylelikle kremanın tepesi de kurumayacaktır) buzdolabına koyun.
  3. Buzdolabında tazeliğini 3 gün boyunca koruyacaktır.
  4. Tartı bir araya getireceğiniz zaman önce vanilyalı kremayı hamurun ortasına dökün. Bir spatula yardımıyla düzledikten sonra da 15-20 adet çileği ve çikolata parçalarını üzerine serpip servis yapın.
Üye ol, yeni tarifler emailine gelsin.

Yeni Fotoğraf Bloguma uğradın mı?

Yorumlar

  1. 1 - zerrin - misss 11 Haziran 2007 12:48

    Merhaba Cenk,

    inanılmaz leziz görünüyor.

    Kremadaki yumurta sarıları kafamı karıştırdı çok gibi geldi :( ama sanırım en kısa zamanda deneyeceğim.

    Sıcacık sevgiler buradan oralara…

  2. 2 - Cenk 11 Haziran 2007 16:50

    Merhaba Zerrin,
    Yumurta sarisi adedi kafani karistirmasin bir yanlislik yok… tadi gayet guzel oluyor. Eger yine de cok geldi diyorsan Martha Stewart’in da pastry cream tarifini kullanabilirsin.. onunkinde 4 adet yumurta sarisi olmasi lazim (www.marthastewart.com da mutlaka mevcuttur) ama Dorie Greenspan’in tarifinin daha ustun oldugunu soylemek isterim. Afiyet olsun.

  3. 3 - işitmekaybı 11 Haziran 2007 17:18

    Merhaba Cenk,

    Resimlerin çok profesyonelce.Tarifler gibi…Ellerine sağlık…

    Hiç tart denemedim daha desem komik olur mu?Bak senin kolay anlatımınla bu tarifi deneyerek ilkimi gerçekleştirebilirim…

    Görüşmek üzere,
    Delfina

  4. 4 - Papatya 11 Haziran 2007 20:35

    Cenk,
    inanilmaz bir tesaduf mu demek lazim, yoksa telepati mi? :) Aslinda niyet ayni ama seninki iyi sonuc vereni benimki kotu :( Mayacik hanidir cilekli, bir pasta istiyordu benden, ben de hafta sonunda senin ahududulu tartini cilekli olarak yaptim. Yukaridaki gibi nefis gorunmeliydi ama kabahat senin tarifte degil bende! Tart hamuru biz sofraya otururken firindaydi. Hem de kendimi taniyorum, bana hatirlatin, demistim. Tabi ki sofrada lafa dalinca unuttum! Yanmadi ama birazcik (!?) fazla pisti. Hatta aklimdan da gecmedi degil, acaba bir de bu tartin yanigina bir cozumun var midir diye :) ))) Neyse kremasi guzeldi, herseye ragmen soguyunca tart da o kadar sert gorunmuyordu. Ama buzdolabina girince…. nasil desem, pasta bicagiyla kesemedim servis yaparken.
    Tirtikli bicakla bile zorladi :) ) Yine de ziyarete gelen bir arkadasim, tartin kitirini begendim en cok demez mi? :) )))))
    Simdi senin tartina bakip ic gecirdim. Bir de bunu denemeli… ve firinin basinda beklemeli!
    Not: Not biraktim diye, yanlis anlama sakin. Sen masumsun :)

  5. 5 - uzaktan 11 Haziran 2007 21:31

    bu tarifi,Pie Crust Shell Graham Cracker ile yapsam ayni sonucu alabilir miyim?yoksa tarti kendim yapsam daha mi iyi olur?

  6. 6 - Cenk 11 Haziran 2007 22:03

    işitmekaybı – Cok tesekkur ederim… Denedikten sonra da yorumlarini paylasirsan sevinirim.

    Papatya – Hic uzulme hepimizin basina gelen seyler bunlar. Bir dahaki sefere diyelim :)

    uzaktan – Ayni sonuc derken goruntu itibariyle benzeyebilir ama tadi ayni olmaz tabii ki. Tart hamuru yapmaya vaktiniz yoksa neden olmasin?

  7. 7 - Burçin 12 Haziran 2007 11:14

    Merhaba,
    Herzaman ki gibi harika bir tarif ve fotoğraf. Ellerine sağlık Cenk.

  8. 8 - Doğa 12 Haziran 2007 12:13

    Muazzam görünüyor. Fotoğrafa bayıldım, alttaki örtüye bayıldım… Herşey dört dörtlük. Ellerinize sağlık.

  9. 9 - Gözde 12 Haziran 2007 12:13

    Resmen ağzım açık kaldı! Tam da karnım acıkmışken yapılacak şeymi bu?

  10. 10 - EDA SUNER 12 Haziran 2007 13:50

    Cenkcim çikolatayı nasıl böyle rendeledin? Yani hafif yuvarlak şekilde ya onu tam izah edermisin

  11. 11 - Cenk 12 Haziran 2007 14:02

    Kabak, havuç gibi sebzelerin kabuklarını kesmeye yarayan jilet gibi bir alet vardır onunla kesince böyle yuvarlak şekil alıyorlar…

  12. 12 - EDA SUNER 13 Haziran 2007 13:18

    Hım deneyeceğim sağol hayatım.

  13. 13 - Gamze 13 Haziran 2007 14:06

    Sanıyorum dibim düştü :) Bu ne güzellik böyle. Ellerine sağlık…

  14. 14 - ayşen 15 Haziran 2007 19:07

    hep söylüyorum sadelik ve şıklık bu bloğu takip etmemin en temel sebebi.emeğinize hayranım

  15. 15 - Cenk 15 Haziran 2007 21:10

    Gamze ve Aysen – Cok tesekkur ederim. Begenmenize sevindim.

  16. 16 - nisa 24 Haziran 2007 15:25

    Merhaba,sitenizi yeni buldum ve çok memnunum.Her zaman böyle profesyonel çalışmalara ulaşmayı umuyordum,dün akşam kısmet oldu.Hemen tüm tarifleri aldım ve ilk olarak çilekli tartı yapmaya karar verdim.Her şey yolundaydı taaki ben kalıptan tart tabanını çıkartana kadar.Tüm taban elimde darmadağın oldu o kadar dikkatli davranmama rağmen bu kadar kırılgan olması normal mi?Teşekkürler,tüm çalışmalarınızda başarılar dilerim.nisa

  17. 17 - Cenk 25 Haziran 2007 08:06

    Merhaba Nisa,
    Tabanın dağılmasına üzüldüm. Bu kadar kırılgan olması normal değil. İçinde yumurta olduğu için hamurun kıvamının sert olması lazım piştikten sonra. Ne tip bir kalıp kullandın? Altı çıkan tart kalıbımıydı yoksa başka tip bir kalıp mı? Altı çıkanlarda ben hiç sorun yaşamıyorum. Hamuru çıkarmadan önce yanlardan ve altından bir bıçağın ucuyla hafifçe kontrol etmek faydalı olabilir. Acaba hamuru çok mu ince açtın? Kalıba yerleştirdikten sonra hamur artmışmıydı? Biraz daha detay verebilirsen bir sonraki sefere kırılmadan çıkarabilmen için ne yapman gerektiği konusunda yorum yapabilirim.

  18. 18 - nisa 25 Haziran 2007 18:22

    Öncelikle hassasiyetiniz ve dikkatiniz için teşekkür ederim.Sorulara gelince:tart tabanı için 28 cm.çapında altı çıkmayan ama yapışmaz bir forma kullandım.Hamuru yerleştirdikten sonra hiç hamur artmadı,hatta ben kalıbı biraz hamur için büyük buldum sanki düşündüğünüz gibi biraz ince olmuştu.Bir de verilen sürede sanki biraz fazla geldi ben son 8 dakikayı 5 dakikayla sınırladım ama yine de daha az tutmak mı gerekir diye düşündüm.Tart kalıptan çıkarken dağılmadı çok dikkatle çıkardım kolaylıkla çıktı servis tabağına alırken elimde dağıldı tüm özenime rağmen.Tekrar teşekkür ederim yeni tariflerinizi merakla bekliyor olacağım.

  19. 19 - Cenk 25 Haziran 2007 20:52

    Tekrar merhaba Nisa. Oncelikle dogru yolda oldugunuzu soylemeliyim… Hamur tabaninin kirilgan olmasi hamuru hazirlarken adimlara tamamen uydugunuzu gosteriyor. Tart hamurunun agizda dagilan, kirilgan olani makbuldur. Fakat 28 cm capindaki bir kaliba ufak gelmesi beni dusundurdu. Alti cikan tart kaliplarinin yuksekligi 3 cm olur. Sizin bahsettiginiz alti cikmayan 28 cm capinda bir kalip bende de mevcut ve yuksekligi 4 cm ayrica kalibin taban kismi biraz yukseltili ve kenarlarinda asagiya dogru bir derinligi var. Eger bu bahsettigim kalibi kullandiysaniz (ki bu genelde kekler icin kullanilir) ufak gelmis olmasi muhtemel (derinligi ve yukseklik farki dolayisiyla). Eger bu tarifi ilk deneyisim olsaydi tekrar deneyip bir yanlislik var mi diye sizin icin kontrol ederdim ama her hafta yaptigim birsey oldugu icin miktarlarda bir yanlislik olmasina pek ihtimal yok. Size tavsiyem tart icin mumkunse alti cikan tart kalibindan kullanmaniz. Eger yasadiginiz sehirde Pasabahce varsa oradan bulmaniz mumkun. Bu kadar ugrasiniz cope gittigi icin uzuldum. Umarim bundan sonraki sefere yaptiginiz tarti doya doya yersiniz.

  20. 20 - ayse 28 Haziran 2007 12:07

    merhaba cenk, bu çilekli tartı yapma gibi hayaller kuruyorum yalnız bişiy sorucam. ortaya çıkan 7 tane yumurta beyazı ile bişiyler yapıo musun? yoksa onların sonu hazin mi? bi de ben sert, bıçak işlemeyen tart tabanlarına kıl olmakla beraber daha önce evde yapıp daha keserken dağılıveren tart tabanlarına sinir olurdum. meger senin demene göre onlar makbulmus. oysa seninkilere bakıyorum tabakta kesilmis dururlarken en ufak bi kırıntı yapmamışlar. nasıl oluyor bu? yani hem dağılcak hem dağılmadan tabaga yerlesicek? :( ayarı nedir?

  21. 21 - Cenk 28 Haziran 2007 13:03

    Merhaba Ayşe – Yumurta beyazlarıyla dilersen beze yapabilirsin. Benimkilerin sonu hazin oldu maalesef :)
    Nisa’nın sorusuna cevap verdiğimde bahsettiğim kırılganlık keserken bin parça olmak değil. Bıçak işlemeyen tartların sebebi çok fazla yoğurulmaları.

    Benim anlattığım şekilde yaparken sen de farkına varacaksın ki bu hamuru açmak bile bir dert. Genelde yırtılıyor, tabana yerleştirirken de sorunlar yaşanıyor ama sonuçta her zaman yırtılan noktalar ve boşluklar hamurdan koparılacak parçalar üzerine bastırılarak kapatılabilir. Bu çilekli tartın hamuru çok fazla da kırılgan değil aslında. Tariflerde hep 1 su bardağı diyorum acaba herkesin su bardağı farklı mı? Benim su bardağı ölçüm 237 ml. Fazla un kırılmalara sebep olabilir ama önemli olan kıvamın tutması. Herkesin unu, tereyağı, mutfak ısısı farklı olabilir ama ölçünüz tart hamuru için şu olsun: Her şey bittiğinde iki parmağınızın arasında sıktığınız hamur parçası birbirinden ayrılmıyor, kum gibi dökülmüyorsa olmuş demektir. Ne çok kuru ne de çok ıslak ve yapışkan. Bunun ayarını anlatmak çok zor. Sanırım birkaç denemeden sonra herkes kendi kıvamını öğrenecektir. Umarım bu bilgiler faydalı olmuştur.

  22. 22 - ayse 29 Haziran 2007 06:59

    cok saol detaylı aciklamalarin icin.

  23. 23 - Cenk 01 Temmuz 2007 00:43

    Nisa – Tekrar merhaba. Tarifte benim bir yanlisligim oldugunu su anda anlamis durumdayim. Inch den cm ye cevirirken bir yanlislik yaptim lutfen kusuruma bakma. 28 cm degil 23 cm olmasi gerekiyor tart kalibinin. Eger tart kalibin 28 cm ise, tarifi 1.5 kati olarak hazirlayip o sekilde kullanabilirsin.

  24. 24 - Filiz Arıcan 06 Eylül 2007 07:09

    Ben çilekli tarta bayılırım zaten.İstanbul da Gayrettepedeki Bulvar süper yapıyor bunu.En kısa sürede deneyeceğim bakalım aynı lezzeti yakalayacakmıyım.Ellerine sağlık Cenk…

  25. 25 - ayşegül 07 Eylül 2007 12:50

    merhabalar! vanilya özütü konusunu araştırıyorum bir süredir :) bir sitede şöyle bir ürüne rastladım. doğal vanilya aroması olarak geçiyor, fikriniz nedir?

    http://www.pastamalzemeleri.com/store/viewItem.asp?idProduct=10

  26. 26 - Cenk 07 Eylül 2007 13:25

    Merhaba Ayşegül,
    Açıkçası linkteki ürünü benim gözüm pek tutmadı. Normalde vanilya özütü bu kadar ucuz olamaz ama..Onun yerine marketlerde ya da aktarlarda satılan vanilya çubuklarından kullansan? Çubuğu ortasından ikiye ayır, sonra bir bıçağın ucuyla içindeki havyara benzeyen tohumları sıyırıp tarife ekle. Çubukları da sakın çöpe atma. Temiz bir kavanozun içine koy üstüne de tepeleme toz şeker doldur. Birkaç gün sonra mis gibi kokan vanilyalı şekerin olur. Tatlılarda veya kahvelerinde kullanırsın.

  27. 27 - Ceylan 11 Eylül 2007 18:05

    Cenk, geçenlerde senin tartların bakaaa, bakaa gidip tart yaptım! Ama henüz senin tarifini malzeme eksikliğinde dolayı deneyemedim !Sadece görüntü ve çikolata rendeleme kısmını aldım! Sonuç “görüntüde” harika! Ben “kırmızı moruk”la denedim!! Azerilerin ahududusu yani :) Bu hafta senin tarifinle de deneyeceğim, eminim leziz olacaklar!

  28. 28 - Cenk 11 Eylül 2007 21:25

    Ceylan – Umarım denediğinde beğenirsin. Afiyet olsun şimdiden.

  29. 29 - ayşegül 20 Eylül 2007 13:08

    cevabın için teşekkürler Cenk :) aktarın yolu gözükecek bana o zaman :)

    tekrar tekrar ellerine sağlık!

  30. 30 - Şebnem 03 Ekim 2007 12:01

    Merhaba Cenk,
    Ben de sitenle daha yeni tanıştım ve hayran oldum. Özellikle de fotoğraflara. Senin tart tarifini de haftasonu denemeyi düşünüyorum. Ancak bir sorum olacak. İçerisindeki vanilyalı kremaya benzer bir kremayı (senin tarifin değildi yanlış anlaşılmasın) geçen hafta bir pasta için yapmıştım. Ancak yumurta ve un kokusundan yiyemedim bile. Tabii o zaman vanilya özütünden haberim yoktu. Vanilin kullanıyordum.Kıvamı da çok koyu oldu. Tam bir fiyaskoydu. Vanilya vaniline göre daha mı yoğun bir koku bırakıyor? Senin yumurta kokusuna vanilya özütü dışında uyguladığın bir yöntem var mı?

  31. 31 - Cenk 03 Ekim 2007 12:40

    Merhaba Şebnem – Yorumun için çok teşekkür ederim. Senin tarifteki un kokusu neden oluştu onu bilemiyorum ama yumurta kokusu konusunda sebep birden çok olabilir. Öncelikle evet, vanilya özütü vaniline göre daha yoğun bir koku bırakıyor. Denediğin tarifte kullanılan teknik neydi bilemiyorum ama şeker yumurta ve mısır nişastası iyice çırpıldıktan sonra azar azar kaynamış süt ekleyerek yapılan bu kremada kullanılan teknik potansiyel yumurta kokusunu da en aza indiriyor. Dikkat etmen gereken tek konu sıcak sütü birden eklememek ve eklerken de çırpma işlemine devam etmek. Birden eklersen yumurtalar anında pişeceği için koku oluşur. Eğer vanilya özütü bulamazsan Migros ve Tansaş’larda satılan cam tüp içindeki vanilya çubuklarından kullanabilirsin. Ortadan ikiye kesip tohumlarını sıyır ve hem tohumları hem de çubuğun kendisini sütle birlikte kaynat. Yumurtalara ekledikten sonra elekten geçirmen gerekecektir. Umarım bu tarif işine yarar.

  32. 32 - Şebnem 03 Ekim 2007 13:07

    Çok teşekkür ederim. Benim denediğim tarifte tüm malzemeler soğuk olarak karışıp muhallebi gibi pişiyordu.Haftasonu senin tarifini deneyeceğim. Gerçi aklım diğer yandan da frambuazlı kekte kaldı. Eminim ikisi de nefistir ama bakalım hangisi ağır basacak!

    Ellerinize sağlık!

  33. 33 - nunubella 20 Şubat 2008 11:04

    merhaba,
    sayfanızı ilgi ile izliyor ve sizi buradan (izmir’den )alkışlıyorum.tartınızı denemek istiyorum fakat 6 yumurta sarısı beni düşündürüyor.alternatif olarak ne yapabilirim.2 yumurta sarısı yeterli olurmu.
    sevgi ve selamlarımla.
    nunubella

  34. 34 - Cenk 20 Şubat 2008 12:40

    nunubella – 6 yumurta sarısının alternatifi maalesef 2 yumurta sarısı olamaz. Yumurta sarıları kremaya kıvam katması için gerekli. Benim deneyip beğendiğim ve her zaman uyguladığım vanilyalı krema tarifi bu. Bunun dışında da eminim ki daha az yumurta kullanılan tarifler vardır ama maalesef benim repertuarımda şu an için yok. Eğer ileride karşıma çıkarsa sizinle mutlaka paylaşırım. Gösterdiğiniz ilgiye de çok teşekkür ederim.

  35. 35 - nunubella 20 Şubat 2008 13:17

    merhaba,
    cevabınız için çok teşekkür ederim.enkısa sürede deneyeceğim.
    selamlar

  36. 36 - mine 28 Şubat 2008 11:25

    merhaba cenk bey;sitenizi maalesefki yeni keşfetmiş bulunmaktayım,bundan dolayı hem üzgünüm ama bir okadarda mutluyum çünki böyle harika tarifleri ve harika fotografları herzaman bulmak mümkün diil,bu yüzden sizi gerçekten tebrik ediyorum siteniz fotoğraflarınız ve tariflerınız bir harika…iki gündür buraya takılmış durumdayım.çıkmayada niyetim yok sanırım:)mutfak benım için çok özeldir,yeni tarifler denemek yeni tatlar oluşturmak gerçekten harika bır duygu,sizdende öğrenicegim çok şey oldugu ıçın ayrıca çok mutluyum.bı anlamda bildiklerinizi bizimle paylaştıgınız için size gercekten cok tesekkur edıyorum.basarılarınızın devamını diliyorum sevgilerimle…..

  37. 37 - lale 09 Mart 2008 17:27

    walla süper olmuşşş insanın ağzı sulanıoooooo :D

  38. 38 - Yaşayan Evler at Bir Porsiyon Öykü 11 Mart 2008 21:14

    [...] Evet ben hayatımda ik kez tart yaptım! Ve inanarak söylüyorum ki hayatımda bu kadar güzel ‘’birşey’’ daha yememiştim! Eğer Cafe Fernando’nun bu eşsiz tarifi, ve tart yapımı konusundaki püf noktaları olmasaydı bu frenk üzümlü mini tartlarım bu kadar güzel olamaz ve tartı her yiyenden aynı güzel tepkiyi alamazdım. Buyrun benim sadece meyvesini frenk üzümü yaptığım bu harika tartları ustasından okuyun! [...]

  39. 39 - merve 13 Mart 2008 16:54

    pasta nız çok güzel olmuş ben denedimde

  40. 40 - Cenk 14 Mart 2008 08:59

    Afiyet olsun Merve!

  41. 41 - gülşen 21 Mart 2008 08:32

    tarifi görür görmez yazdım ve eve gidince denedim. yaparken aksilikler oldu ümidi kesmiştim. ama bi fırına atıp şansımı deniyeyim dedim. ve sonuç tek kelimeyle muhteşem. ilk tart deneyimdi. ayrıca ben bunu büyük tart kalıbım olmadıgından küçüklerle denedim. ve malesef sadece 1 tane yiyebildim. çatkapı gelen misafirlere yâr oldular.ama gelen 7 kişinin yüzündeki inanamamazlık beni çok sevindirdi. çok begendiler. tarif için çok çokkk teşekkür ediyorum.ellerinize sağlık

  42. 42 - Cenk 21 Mart 2008 13:42

    Merhaba Gülşen – Tart hamuru gözüktüğünden daha zordur. O yüzden eğer ilk denemenizse ufak tefek aksilikler yüzünden umutsuzluğa kapılma. Denedikçe kendine göre yöntemler geliştireceksin, bir sonraki hamurlar hep daha iyi olacak. Tarifi beğenmenize çok sevindim. Tekrar afiyet olsun.

  43. 43 - gülşen 25 Mart 2008 14:04

    yaptıgım tartın kreması sarı oldu. resimdeki bembeyaz. bu neden olmuş olabilir.

  44. 44 - Cenk 25 Mart 2008 14:19

    Gülşen – Çok uçuk bir sarı renk olması normal (krem rengi). Sapsarı olduysa acaba köy yumurtası mı kullandın? Onların sarıları koyu turuncu oluyor, renk o yüzden değişmiş olabilir.

  45. 45 - selin 08 Nisan 2008 12:15

    Sevgili cenk, tariflerini elimden geldiği kadar deniyorum ve hep övgülerle karşılaşıyorum :)
    hafta sonu da tart hamurunu denedim. çok güzel oldu fakat dilimlerken çok dikkatli kesmeye çalıştıysam da parçalandı:)
    sence neden olabilir?

  46. 46 - Cenk 08 Nisan 2008 13:45

    Selin Merhaba – Afiyet olsun! Altı çıkan tart kalıbından kullandın değil mi? Yani anladığım kadarıyla çıkarıp tabağa yerleştirmekte bir sorun yaşamadın. Servis ettiğin tabak tartı alacak kadar büyük müydü? Tartın tabanının tamamen düz bir zemine oturması gerekiyor. Eğer kenarlı bir tabağa alıp kesmeye çalıştıysan ve tartın kenarı biraz havada kaldıysa ondan parçalanmış olabilir. Aklıma gelen birtek bu…

  47. 47 - selin 10 Nisan 2008 11:05

    altı çıkan tart kalıbından değildi.. hani en altı biraz boşluklu yanları tırtıklı kalıplar var ya… ondan :) altı çıkanlar daha kullanışlı ise onlardan alıyım??
    servis tabağının yanları hafif çıkıktı belki de o yüzdendir.. haklısınn..
    cvbın için çok tşkler..
    sevgilerle..

  48. 48 - Cenk 10 Nisan 2008 14:46

    Selin merhaba – Evet kesinlikle altı çıkan kalıplardan almanı öneririm. Tart tariflerinde çok büyük rahatlık sağlıyor.

  49. 49 - Marıssa 24 Nisan 2008 08:41

    Cenkciğim merhabalar ben siteni dün keşfettim bu aralar tart tariflerine takmış durumdayım :) tarif araken tesadüfen gözüm senin çilekli tarta takıldı gerçekten görüntüsü çok güzel ellerine sağlık çok güzel görünüyor. ilk firsatta bu tarifi denemek istiyorum bundan sonra sıkı bir takipcin olacam hiç şüphen olmasın :)

  50. 50 - melike 24 Nisan 2008 09:16

    Merhabalar;
    Tarifte çileği göremedim:) Bir de tart hamurunu anlatırken nohutlardan bahsetmişsiniz bildiğimiz nohutmu bu nedir?
    Sanırım dikkatsiz bir günümdeyim :)
    sevgiler

  51. 51 - Cenk 24 Nisan 2008 11:35

    Marissa – Çok teşekkürler. Şimdiden afiyet olsun!

    Melike – Çok haklısın. Bugüne kadar söyleyen olmamasına şaşırdım! Atlamışım o kısmı… 15-20 adet çilek yeterli olacaktır. Nohutlar da evet bildiğimiz nohutlar. Kuru haldeyken üzerine dökülüyor parşömen kağıdının ki ağırlık yapsın hamur kabarmasın diye. Onun yerine herhangi başka bir kuru bakliyat da olabilir. Ben sonradan bir kaba koyup her tart yaptığımda aynı nohutları kullanıyorum.

  52. 52 - betül 26 Nisan 2008 11:23

    güzel bi tart tarifi arıyodum ve tesadüfen bu siteyi buldum. okuduklarım arasında en aklıma yatanı bu. kremesı daha lezzetli ve kıvamlı olur sanıyorum bol yumurtalı. hamuru hazırladım dolapta, beklemedeyim :)

  53. 53 - betül 27 Nisan 2008 19:57

    tartım süper oldu teşekkürler tarif için. tek sorun krema biraz sarı oldu yani bu resimdeki gibi değil. aslında o kadar yumurta sarısına normal tabi ama beyaz olsa daha çok hoşuma giderdi. acaba mısır yerine bugday nişastası kullandığım ya da vaniya özütü yerine çubuk koyduğum için olmuş olabilir mi?

  54. 54 - Cenk 28 Nisan 2008 07:17

    Çok emin değilim Betül Hanım. Ama biraz sarıya bakan bir rengi olması doğal. Yumurtanın sarısının rengine bağlı olarak farklı sonuçlar alabilirsiniz.

  55. 55 - GÜLŞAH 15 Mayıs 2008 10:07

    merhabalar,
    tart çok hoş oldu ben ek olarak üstüne jöle de döktüm..gerçekten yiyenler beğendi ellerine sağlık….

  56. 56 - sermin 15 Mayıs 2008 15:12

    ya valla bayıldım acyipsiniz ya şimdi bende yapmaya gidiyorum bakalım çilekli tartım nasıl olacak .hep şuna inanmışımdır ama ilkler herzaman başka tatta olur acaba ilklere çok özendiğimizdenmidir bilmiyorum ama öle oluyo valla:)teşekkür edrim paylaşımlarınızdan dolayı

  57. 57 - aydan 18 Haziran 2008 07:08

    merhaba blogunuzun sıkı takipçisi oldum ve sizi çok tebrik ediyorum.Resimleriniz ,tarifleriniz süper.benim merak ettiğim vanilya özütünde kullanmayı tercih ettiğiniz herhangi bir marka olup olmadığı,teşekkürler.

  58. 58 - Cenk 18 Haziran 2008 07:46

    Merhaba Aydan – Çok teşekkürler. Nielsen Massey markasını tavsiye ederim ama Türkiye’de şu ana kadar hiç rastlamadım.

  59. 59 - selin 21 Haziran 2008 15:34

    tesekkurler ama acikcasi bu kadar yumurta tarifli bir tart ….bence bu kadar yumurta konmamali zaten hic saglikli degil. Yumurta yerine un nisasta vanilya ve seker ilede krema yapilabilinir.

  60. 60 - Gül 24 Haziran 2008 11:09

    Merhaba Cenk Bey,
    Tart tarifiniz sayesinde arkadaşlarımla 2 eğlenceli akşam geçirdik. İlk denemede evde mevcut olan kirazları kullandık ama blogdaki fotoğrafta aklım kaldığı için ertesi akşam çileklisini de denedik. Enfesti! Bir taraftan Milli Takım maçını da izlediğimiz için hafif esmerleşmeler, servis yaparken kırılmalar oldu tabi ama yine de güzeldi. Hoş bir anı olarak kalacak :)

  61. 61 - Cenk 24 Haziran 2008 11:42

    Gül – Bu kadar keyif almanıza çok sevindim. Afiyet olsun!

  62. 62 - ilayda 26 Ekim 2008 15:01

    gerçekten çok leziz bi şeye benziyo

  63. 63 - ilayda 26 Ekim 2008 15:01

    cenk bey siz harikasınız süper bişi bu yha…:D

  64. 64 - bridgetjones 17 Kasım 2008 20:17

    selamlar..tart hamuru ile ilgili bir sorum var.tarifi denedim fakat hamuru buzdolabından çıkardıktan sonra tart kalıplarına döşerken hamur ıslak ıslak elime yapışır bir hal aldı.piştiğinde de çok çok kırılgandı.unu arttırsam problem çözülürmü?evet ise unu ne kadar arttırsam yeterli olur?teşekkürler şimdiden.

  65. 65 - Cenk 19 Kasım 2008 11:16

    ilayda – Çok teşekkürler.

    bridgetjones – Hamuru dolaptan çıkardıktan sonra hızlıca açmak gerekiyor ki tereyağı eriyip bahsettiğiniz gibi yapışkan bir hal almasın. Bunu önlemek için oklavayı da biraz buzdolabında soğutmayı deneyebilirsiniz.Eğer piştiğinde kırılgan bir hal aldıysa tam tersi unu değil sıvı malzemeleri artırmak gerekir. Belki de yumurta sarınız ufak kaçmıştır. 1 çorba kaşığı buz gibi su ekleyebilirsiniz ona ilaveten. Bu arada Tart Hamuru Hakkında diye bir yazı yayınlamıştım. Orada da farklı püf noktaları bulabilirsiniz. Umarım yardımcı olabildim.

  66. 66 - bridgetjones 19 Kasım 2008 17:02

    teşekkürler bir dahaki denemede dikkat edeceğim söylediklerinize.turtanın kreması enfesti bu arada.nice tarifler deneyebilme ümidiyle hoşçakalın.

  67. 67 - sevimm 22 Kasım 2008 18:35

    merhaba cenk bey sitenizi gezmekle o kadar meşgulümki vakit nasıl geçiyor anlamıyorum..bu tarifte çok güzel..hepsini denemek istiyorum..Türkiye de bulunan veya sizin kullandığınız vanilya özütü nedir..nereden buluyorsunuz…hoşçakalın:)

  68. 68 - Cenk 23 Kasım 2008 18:37

    bridgetjones – Tekrar afiyet olsun.

    Sevimm – Çok teşekkürler. Maalesef Türkiye’de vanilya özütü bulunmuyor. Ben Amerika’dan getirtiyorum. Onun yerine biraz pahalı bir alternatif ama çubuk vanilya kullanabilirsin.

  69. 69 - elif 01 Aralık 2008 17:27

    merhaba,

    Çilekli tart yada kıtır çilek yaparken dondurulmuş çilek kullanılabılır mı? fikrinizi almak istedim.Ilginiz için teşekkür ederim.

  70. 70 - Cenk 01 Aralık 2008 18:10

    Merhaba Elif – Ne tart için ne de kıtır çilek için donmuş çilek kullanmanı tavsiye etmem. Her meyve mevsiminde güzel. Ama canın çok çilek çektiyse o zaman kıtır çileği dene derim. Tartın üzerine donmuş bir meyve koyunca suyu akıp kremasını bozacaktır. Kıtır çilek nasıl olsa fırına girdiği için bir problem yaşamazsın. Şimdiden afiyet olsun.

  71. 71 - Aslı 26 Ocak 2009 15:52

    Cenk selam,

    Uzun süre resmine bakmakla yetindikten sonra :) haftasonu tartı denedim. Tart hamurunu önce rondoda hazırladım, çok un halinde ve kuru kalınca ayrı bir kapta pastry blender’la devam ettim. Sonuçta iki parmağım arasında sıkınca bir araya gelen, ama kendi halindeyken gayet toz halinde ve kuru bir hamurum oldu. Pişirdikten sonra da çok sert oldu, tadı çok güzel olmasına rağmen. Bu arada kremasına bayıldım, fakat o da tartı kesince kenarlarından aktı, yani sanıyorum biraz daha kıvama ihtiyacı vardı. resimden senin kremanın gayet kıvamlı olduğunu görüyorum. sence ben nerede yanlış yaptım?? :)

  72. 72 - Cenk 26 Ocak 2009 16:45

    Aslı – Bir sonraki denemende, eğer hamur kuru kalıp bir araya gelmekte zorlanırsa 1 çorba kaşığı daha buz gibi soğuk su ekleyebilirsin. Bir de Tart Hamuru Hakkında başlıklı yazımı okumanı tavsiye ederim. Kreması da gayet kıvamlı aslında. Acaba buzdolabında bekletmemiş olabilir misin? Soğudukça sertleşir çünkü..

  73. 73 - Aslı 27 Ocak 2009 11:25

    Hmm… Tuzlu tart tarifinde soğuk su eklemiştim, ama bu tarifte yazmadığı için aklıma gelmedi. İyi fikir bir dahakini mutlaka böyle deneyeceğim. Hayır bir de belki içinden diyorsundur, of tart olmadıysa olmadı niye bu kadar takıyorsunuz, ama biliyorsun öyle bir an geliyor ki dünyadaki en önemli şey o tart :) . Çok teşekkürler ilgi ve cevabın için… Sevgiler,

  74. 74 - Cenk 27 Ocak 2009 14:19

    Aslı – Merak etme, seni çok iyi anlıyorum. Bu eski tariflerden biri olduğu için detaylı notlar içermiyor. Ben de tarif yazmasını zaman içinde öğrendim. Daha yeni tariflerde bu tip detayları düşünebilmişim..

  75. 75 - mehtap ertürk 27 Ocak 2009 16:30

    süperrrr.tariflerinle çok harikalar yaratıyorum.pasta yapmayı zaten severdim şimdi daha çok sever oldum

  76. 76 - sümeyye 31 Ocak 2009 21:52

    bikaç gündür takip ediyorum ve gün kelimesi anlamını tam manasıyla ifade ediyo 7/24 desem yeri var(yani!:) işte!:) tamam birazcık abarttım:).fotoğrafların başımı döndürdü kaydettiğim o kadar çok tarifin var ki hemen yapmak istiyorum hepsini.misal birazdan hashaslı kekini yapıcam gecenin bi vaktinde.neyse izin almalı mıyım bilmiyorum ama bilgisayarıma tarifleri link olarak kaydetmek yerine (kendim için ,kesinlikle ticari bi amacım yok(!):)) bi yemek tarifi kitabı olarak hazırlamaya karar verdim scanner işe yarasın istedim,ama merak etme hala karar aşamasında.yalnız şunu söylememem lazım beğendiğim bi başka tarif korova kurabiyeleri ve yapabilmem imkansız tr de bulamayacağımz malzemeleri varmış,o olmasa da şunu kullan ama aynı tad olmaz cümlesi de hevesimi kaçırıyo napcam ben şimdi söyler misin bay mükemmel fotoğraflar çekip yapamayınca deli olduğumuz,hevesimizi kursağımızda bırakan hatta napalım bi dahaki sefere diyen,bu duruma sinir olduğumz fakat çaktırmadığımz güzide insan..

  77. 77 - Cenk 02 Şubat 2009 10:04

    Sümeyye – Hevesin kaçmasın. Ne kullanırsan kullan Korova Kurabiyeleri muhteşem bir lezzet. Sırf bu tarifte değil hemen hemen her tarifte tat, kullandığın malzemelerin kalitesiyle doğru orantılı olacaktır.

  78. 78 - ayse 02 Şubat 2009 13:54

    ben çilekli tartın hamuruna toz badem de ekliyorum, üzerini süslerken çilek üstü kavrulmuş file badem koyuyorum. şık ve leziz oluyor.

  79. 79 - ece ketre 10 Şubat 2009 18:54

    inanılmaz bir site, ve cok şık resimler var :)
    malzeme listesini aldım, yarın mutlaka deneyeceğim. ellerinize sağlık cenk bey.

  80. 80 - nilüfer 01 Nisan 2009 18:41

    slm cenk.ben bu tart hamurunu geçen yaptığmda harika oldu ama bugün kalıptan çıkarırken ortadan 2 ye ayrıldı.geçen sefer dolapta 1 saat beklemişti bugün 2 saati geçti,ayrıca ozman slikon kalip kullanmıştım bunlardan dolayı olabilir mi dersin?yada sıcaklık fırınlara göre farklılık gösteriyor olabilir mi?öff moralim bozuldu

  81. 81 - Cenk 01 Nisan 2009 19:23

    nilüfer – Silikon kalıpla alakası olduğunu sanmıyorum. Unu nasıl ölçüyorsun? Göz kararı mı dijital tartıyla mı? Tariflerde 1 su bardağı un = 140 gram olarak kabul etmeniz gerekir. Tart hamuru maalesef en ufak oynamalarda bile farklı bir kıvam alabiliyor. Eğer çok çabuk kırılıyorsa tariftekinden daha büyük bir kalıba daha ince yaymış da olabilirsiniz. Ya da fırınınız çok hızlı pişiriyor olabilir. Fazla pişmiş tart hamuru da çabuk kırılabilir. Aklıma gelenler bunlar..

  82. 82 - Burçak 11 Nisan 2009 13:52

    Merhaba Cenk,
    benim merak ettiğim birşey var, Amerikan tarzı klasik apple pie için kullandığın hamur bildiğimiz pate sucree midir? yoksa apple pie daha yumuşak ve dağılan bir hamur oluyor, kendinden kabaran unla mı yapmak gerek? eğer tart gibi gevrek olsun istenmiyorsa…
    Fikriniz nedir?
    teşekkürler…

  83. 83 - Cenk 11 Nisan 2009 22:22

    Burçak – Apple pie için pate sucree kullanmıyorum. Onun daha yumuşak ve ağızda dağılan olması hoşuma gidiyor. Kendinden kabaran unla da yapılabilir ama ben hiç denemedim.

  84. 84 - Burçak 12 Nisan 2009 10:55

    tarifini denemeyi çok isterim, çünki bende aynen o şekilde seviyorum. yoksa site içinde var da ben göremedim mi? paylaşırmısın?
    Teşekkürler:)

  85. 85 - Ebru 12 Nisan 2009 16:04

    merhaba cenk bey,

    son zamanlarda tart yapma merakım başladı ve en az haftada bi defa tart yapar oldum. sonuçtan memnun da kaldım. bu güne kadar hep hazır tart un kullanarak yaptım. bu gün, kısa bi zaman önce keşfettiğim sitenizden tart hamurunu kendim yapmak için tarif aldım. ancak sonuç başarısızdı. üşenmedim bi defa daha yaptım yine olmadı. verdiğiniz tart hamuru tarifine göre kişisel kanaatim şudur;

    * bence tereyağı miktarı çok fazla… (tereyağının
    tadı ve kokusu kendini çok fazla hissettiriyor.)
    * gereğinden fazla kıtır oluyor…
    * bir yumurtanın sarısı yetersiz kalıyor.
    * pudra şekeri ve unu bire bir ölçü kullanmak
    yerine, pudra şekeri un ölçüsünden bi miktar
    daha az tutulursa fazla tatlı olmuyor ancak.

    tart hamuru hazırlamakla ilgili neden bu kadar farklı bi sonuç elde ettiğimi merak ettim. bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız?

    ayrıca siteniz çok ama çok güzel, fotoğraflar ve kullanılan aksesuarlar ise mükemmel… tarfilerinizin de güzel olduğunu yaptıkça anlayacağımdan eminim.

    teşekkürlerimle, selamlarım.

  86. 86 - Cenk 12 Nisan 2009 20:18

    Ebru – Çok teşekkürler. Tart hamuru hakkında her türlü detayı bu yazımda bulabilirsin.

  87. 87 - ayşe 13 Nisan 2009 11:01

    Merhaba Cenk;
    Haftasonu deneme şansım oldu. Tek kelimeyle muhteşemdi. Bu aralar sırayla tariflerini deniyorum ve tadanlar lezzet şoku yaşadılar. Paylaşımların için çok çok teşekkürler.

  88. 88 - Cenk 13 Nisan 2009 20:50

    Burçak – Henüz sitede yok. Ama başka tart tarifleri var. Onlara bakmanı tavsiye ederim.

  89. 89 - banu 26 Nisan 2009 11:08

    tart hamuru hiç güzel olmadı.sizin yüzünüzden malzemelerim boşa harcandı.tarifinizden hiç memnun kalmadım

  90. 90 - suna 03 Mayıs 2009 18:44

    selam,
    vanilya özütü yada vanilin biraz zahmetli malzemeler gibi geldi. paket vanilyayla olmazmı bu iş yada başka krema tarifiniz varmı?
    yardıımmm

  91. 91 - Cenk 03 Mayıs 2009 20:17

    Suna – Paket vanilya zaten vanilinle aynı şey. Sentetik bir madde olduğu için ben tavsiye etmiyorum ama sen kullanacağım diyorsan o şekilde de yapabilirsin. Vanilya özütü olmayan bir krema tarifim maalesef yok.

  92. 92 - ceren 04 Mayıs 2009 15:48

    cenk benim kafam karıştı un ne kadar anlamadım 1 1/2 demişsin + mı yoksa seçenek mi

  93. 93 - Cenk 04 Mayıs 2009 16:54

    ceren – Artı, yani 1.5 su bardağı.

  94. 94 - Semra’nın Mutfağı » Blog Archive » ÇİLEKLİ TART 06 Mayıs 2009 19:04

    [...] Cafe Fernardo Cenk’in tarifi ile hazırladım tartın tabanını. [...]

  95. 95 - özlem 11 Mayıs 2009 21:34

    merhabalar;bukadar güzel yorumlardan sonra,en yakın zamanda bende deniycem tarifini cenk,umarım seninki gibi lezzetli ve mükemmel görünümlü bir tart elde edebilirim, tam çilek mevsimi, birde vanilya özütü bulabilirsem harika olucak. denedikten sonra mutlaka yazarım.

  96. 96 - Alya 24 Mayıs 2009 18:36

    Merhaba Cenk,

    bugüne kadar pek çok tarifini denedim. Ve hepsinde sonuçtan çok memnun kaldım. Hatta tavsiyene uyarak ve verdiğin linke bakarak vanilya özütü bile yaptım. Ellerine, kalemine sağlık.
    Ben hem çilekli hem de beyaz peynir ve domatesli tartları yaptım. Her ikisinde de hamur çok güzel oldu. Ancak çilekli tartın kreması bayağı akışkan bir krema oldu. Keserken üzerinden neredeyse aktı. Oysa malzemelerin hepsini tartarak, ölçerek koydum. Tüm pişirme aşamasında el mikseri ile sürekli çırptım. Ama bayağı cıvık bir krema oldu. Acaba nerede yanlış yaptım? Nişastanın miktarı biraz daha fazla olsaydı daha kıvamlı bir krema olmaz mıydı?

  97. 97 - Cenk 25 Mayıs 2009 09:22

    Alya – Yumurtaların ağırlığı bile kıvamda farklılıklar yaratabilir. Bir sonraki seferde istersen daha fazla nişasta kullan. İstediğin kıvamı alana kadar birer çorba kaşıklık eklemeler yapabilirsin. Sevgiler.

  98. 98 - .......... 06 Haziran 2009 10:13

    harika bişey muhteşemmmmmm

  99. 99 - serpil 08 Haziran 2009 21:50

    slm bn serpil inş. tarifinizibaşarıyla yaparım gıda/ pastacılık okuyorumda yarın sınavım var uygulamalı nezamandır bişi yapmadım inş. güzel olur.

  100. 100 - gamze 04 Ağustos 2009 21:14

    Sevgili Cenk; siteni cok begendim seni tebrik ediyorum. tartini yaptim bana gore guzel hos oldu icini krema ile doldurdum ustune kiraz ve cikolata cok hos oldu. maalesef kalinligi ayarliyamadim bazi yerleri cok incelmis ama genel olarak begendim. ama soyle bir sorunum var benim esim yabanci amerikali. o tartimi begenmedi ya:((( cok uzuldum ben turk oldugum icin beklentim onunki kadar yuksek degildi. fena degil vs dedi ama pie boyle olmaz dedi:((( krema yerien cherry sos ve cherry olmaliydi dedi. turklerin bu sekilde yaptigi tatli pie olmadigini dusunuyor. ya tabiki satilan o kutu icinde olan hazir pie lar gibi degil.kbl ediyorum ama gzl bir tatliydi bana gore, sanirim o klasik american pie beklentisi icine girdi.. bir dahaki sefer 1 kutu cherry sos cherry ve hazir tart alicakmisiz:D bana tarti yapmak icin ugrasmamada cok guldu. sadece 50 cente satiliyor dedi:D sanirim bir dahaki sefere herseyi gene hazir alicaz. kendim yapmayi her zaman tercih ederim. bu amerikalilar cok hazira aliskin ellerinin altinda cok secenekte var. ama genede ben kendi tatlimi her asamasindan yapmaktan zevk aliyorum,

    acaba esimi sevindirebilecegim bildigin cherry sos var mi yada amerikan stili pie tarifin??? soslu meyveli.

  101. 101 - Cenk 12 Ağustos 2009 16:00

    gamze – Öncelikle bu bir tart tarifi. Pie hamuru tart hamurundan daha farklı bir tada ve kıvama sahip. Mesela hamurunda yumurta kullanılmaz. Sanırım eşinin alışmış olduğu bir tat var ve yediklerini onunla karşılaştırıyor. Elbette ki marketten alınan hazır bir taban evde sıfırdan yapılacak bir tatlının yerini tutamaz ama madem alıştığı tat o bence sen onu memnun etmek adına değil de kendi keyfin için pişir. Sitede henüz bahsettiğin tarifler yok ama ileride paylaşmaya çalışırım.

  102. 102 - eliff 21 Ağustos 2009 20:25

    ama bu çok güzel oldu o kadar güzel olduki tatlı sevmeyen ablam 3 dilim yedi.çok teşekkürler çalışmalarının devamını diliyorum..

  103. 103 - gülay 07 Eylül 2009 12:41

    merhaba,ben bir tart tutkunu olarak uzun zamandır güzel bir tarif arıyordum sitenizi keşfedince çok mutlu oldum ve verdiğiniz tarifi denedim.Tart çok güzel oldu meyveli tatlı yemeyen eşim bile çok beğendi diğer tariflerinizide mutlaka deneyeceğim

  104. 104 - sibel 10 Eylül 2009 20:32

    Merhaba,
    tarifi denedim, pazardan aldığım taze böğürtlenleri kullanmak için, fakat tart hamurum çok sert oldu. Tahmin ediyorum ki dolaptan çıkardıktan sonra hamur çok sert olduğu için dışarda beklettim, tereyağı da eridi o esnada. 6 yumurta bana da fazla geldiği için yarı yarıya yaptım kremayı, tartın üzerini tamamen kapatabildim ama ince bi tabaka oldu.
    Sizin kremanız daha beyaz görünüyor benim ki bayağı bir sarı oldu.
    Yine de herşeye rağmen tadı çok lezettli oldu. Bi daha ki denemede daha başarılı olacağıma eminim..

  105. 105 - gamze 11 Kasım 2009 14:22

    CENK BEY merhaba sabah mail atmıştım tart için çilekli tarifinizi denedim harika oldu :) yalnız evde çilek olmadığı için elma koydum elmalı tart tarifinizde belirttiğiniz gibi limon suyu da sıktım kararmasın diye şekerle karıştırıp inanın çok güzel oldu hamuru da öyle.çok ama çok teşekkür ederim.:)ve herkese tavsiye ederim mutlaka deneyin

  106. 106 - Cenk 11 Kasım 2009 14:44

    Gamze – Afiyet olsun.

  107. 107 - gülşah 18 Kasım 2009 18:16

    merhaba cenk bey.. tam da çilekli tart için yanıp tutusurken tarifinizi gördüm..ınanın harıka görünüyor ellerinize saglık..:)
    bende şimdi mutfağıma yapmaya gidiyorum..sonuca göre nasıl oldugunu sizlerle paylasıcam…:)

  108. 108 - meltem 02 Şubat 2010 23:38

    elifli pastanesinde (kabataş/fındklıda) üstüne çilekli jöle gibi bişeyde döküyorlar inanılmaz lezzetli oluyor. evde denerken iki turlu de yapıcam cok teşekkürler tarif için.

Kendi yorumunuzu bırakınız