• Birinci navigasyona geç
  • Skip to main content
  • Birinci sidebar'a geç
  • Alt alana geç

Cafe Fernando

  • HAKKIMDA
  • YEMEK KİTABIM
  • ÖLÇÜLER
  • ARŞİV
  • EKİPMAN
  • ENGLISH
Vişneli Kek

Vişneli Kek

Vişneli kekin en güzel hali. Altta yumuşacık bir kek, ortada vişneler, üstte de kıtır bir hamur. Tatlı, ekşi, yumuşak ve kıtır bir arada.

Bir aralar “Pazartesi Sabahı Sendromu Keki” diye bir şey uydurmuştum, hatırlar mısınız? Sizi bilemiyorum ama benim pazartesi sabahları kalktığımda koşa koşa işe gitmek hiç içimden gelmiyor. Bu buhranı bir nebze olsun hafifletebilmek adına pazar geceleri aklıma esen bir keki yapıp ertesi sabah masamda emaillerimi okurken kendimi avuturdum.

Belki yaz geldi diye, belki de yaz geldiği için babamın pazartesi sabahları getirdiği, içinde bahçe domatesi, sivri biber, patlıcan, bazen dut, bazen minyatür kavun, bazen de çiçeği ucunda salatalıklarla dolu olan sepetini görmek bana yetiyor diye ama farkında olmadan bu Pazartesi Sabahı Sendromu Kek’i olayını tamamen unutmuşum.

Tatil dönüşü aklıma geldiğinde ise hafta içiydi. Tatilden sonraki haftanın her günü Pazartesi tadında olduğu için de öbür Pazartesiyi beklemeye gerek kalmadı. Ama zaten kek yapmanın günü mü olur?

Vişne

Bugün aslında Bodrum fotoğraflarını paylaşacaktım ama belli mi olur belki bu vişneli kek tarifine sıra gelene kadar vişnenin mevsimi geçer, sonra yine ertesi seneye kadar beklemek zorunda kalırım… Tarifi aylar sonra keşfedecek bahtsız okurlar için de donmuş vişneyle de nasıl hazırlanacağını tarifte anlattım.

Donmuş gıdaları desteklediğim zannedilmesin, tam tersine hiç tavsiye etmiyorum. Her şey mevsiminde güzel. Mevsimi değilse de mevsimi olan başka şahane bir meyve mutlaka vardır. Meyve yoksa her zaman çikolata vardır. Öte yandan tarifi okuyup fotoğraflara baktıktan sonra malzeme noksanlığı yüzünden yapamamanın travmasını çok iyi bilirim. O sebepten.

Vişneli Kek 2

VİŞNELİ KEK TARİFİ

Malzemeler

Tarifte kullanılan su bardağı, çorba kaşığı ve çay kaşığı birimleri Amerikan cup, tablespoon ve teaspoon birimlerine denktir. Bütün malzemelerin gram cinsinden karşılıklarını “Ölçüler” sayfasında bulabilirsiniz. Tatlı pişirme konusunda yeniyseniz, “Un Nasıl Ölçülür” başlıklı yazımı da tarifi uygulamadan önce okumanızı tavsiye ederim.

Kıtır hamur (tepesi için):

  • 1+1/4 su bardağı (175 g) un
  • 1/2 su bardağı + 2 çorba kaşığı (125 g) şeker
  • 1/4 çay kaşığı (2 g) tuz
  • 90 gr tereyağı, soğuk

Kek:

  • 400 gram taze vişne*
  • 1 su bardağı (140 g) un
  • 1/2 çay kaşığı (2 g) kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı (2 g) tuz
  • 115 g tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı (160 g) pudra şekeri
  • 2 adet büyük boy yumurta
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü**

* Tarifi vişnenin mevsimi olmadığı aylarda yapacaksanız dondurulmuş vişne de kullanabilirsiniz. Dondurulmuş vişne pişerken suyunu salıp keki sulandıracağı için bir gün önceden buzdolabında açılmaya bırakmanızı, ertesi gün de bıraktığı suyu süzüp ardından da mutfak havlusuyla fazla nemini aldıktan sonra kullanmanızı öneririm.

** Vanilya özütü marketlerde satılan toz vanilinle aynı şey değildir. Sentetik bir madde olduğu için vanilin veya vanilya aroması kullanmıyorum. Linke tıklayarak ev yapımı vanilya özütü tarifine ulaşabilirsiniz.

Yapılışı

  1. Fırınınızı önceden 180C’de ısıtın. 23*23 cm’lik (5 cm derinlikteki) kare bir fırın kabını yağlayıp kenarlardan beşer santimetre taşacak şekilde üst üste konmuş iki adet ayrı parşömen kağıdını serin (kalıptan çıkartmasını kolaylaştırmak için), tekrar yağlayıp unlayın ve kenara ayırın.
  2. Kıtır hamur tepesini hazırlamak için: Tereyağını minik küpler halinde kesip buzlukta en az 20 dakika soğumaya bırakın.
  3. Bir mutfak robotunun haznesine unu, tuzu ve şekeri koyun. Buz gibi olmuş tereyağı küplerini ekleyin ve kısa aralıklarla robotu çalıştırıp tereyağı küplerinin hepsi una bulanana kadar ve bezelye tanesi büyüklüğüne gelene kadar tekrarlayın. Hamurun bir araya gelmemesine özen gösterin (minik bezelye taneleri büyüklüğünde olacak). Bir kaba koyup kullanana kadar buzdolabında bekletin. Eğer mutfak robotunuz yoksa malzemeleri genişçe bir kaba alıp iki bıçak yardımıyla ya da elleriniz soğuksa tereyağı parçalarını karışıma yedirerek de aynı hamuru elde edebilirsiniz. Önemli olan tereyağı parçalarının erimemesi.
  4. Keki hazırlamak için: Vişnelerin çekirdeklerini ayıklayıp bir kenara ayırın. Bir karıştırma kabında unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştırın.
  5. Bir mikser kabında oda sıcaklığındaki tereyağı ve pudra şekerini iyice karışıp rengi açılana kadar, yaklaşık 5 dakika boyunca çırpın. Teker teker yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edin. Ardından vanilya özütünü ekleyin. Mikserin hızını düşürüp unu ekleyin ve un parçacıkları tamamen kaybolana kadar son kez karıştırın.
  6. Bu hamuru yağladığınız kalıba döküp tepesini düzleyin. Üzerine vişneleri dizin, önceden hazırladığınız kıtır hamuru tepesine serpip (serptikten sonra bastırmayın) fırında yaklaşık 40-45 dakika (veya tepesindeki hamur kırıntıları kahverengileşene ve kekin ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar) pişirin.
  7. Piştikten sonra oda sıcaklığına gelmesini bekleyip keki kabından çıkartın, 16 eşit parçaya kesip servis yapın.

25 Ağustos 2009 · 129 Yorum Kategori: Best of Cafe Fernando, Kek ve Brownie, Meyveli Tatlılar Etiket: vişne, vişneli kek, vişneli kek tarifi, vişneli kek yapımı

Previous Post: « Selimiye’de Nur içinde Yaşa
Next Post: Bodrum »

Okuyucu Etkileşimi

129 YORUM

  1. Ceren

    25 Ağustos 2009 ile 06:18

    selam..
    çok büyük ilgiyle takip ettiğimi söylemeliyim…son olarak brownie tarifinizi denemiştim ve gerçekten de oğlumun benim ve eşimin bi oturuşta bitirdiği enfes bi tat çıktı ortaya..bu yeni vişneli kek tarifinizi de abartmıyorum bugun iş cıkışı direk denicem..sonucu bildiricem mutlaka…sevgiler…

    Yanıtla
  2. ayse

    25 Ağustos 2009 ile 07:07

    süperr:) izmir.den aldığım 4 kilo vişnenin 2 kilosu likör, 1/2 kilosu tart, 1/2 kilosu da komposto için kullanılmıştı.geri kalanını yıkayıp ayıklayıp dondurucıya koymuştum. şimdi kalanıyla ne yapacağımı biliyorum;) acaba elinde çikolatalı vişneli bi tarif var mı?

    Yanıtla
  3. ayse

    25 Ağustos 2009 ile 07:09

    bi de en üste esmer şeker serpelim mi?

    Yanıtla
  4. fulya

    25 Ağustos 2009 ile 07:30

    evett yaa senin pazartesi keklerin vardi ve bu durumdan en hosnut olanlarinin ennn basindada ben vardim 🙂 bu tatil sana yaramis cenk eski aliskanliklarin geri gelmis yasasinnnn 🙂 ama bir sey itiraf edeyim babanin yolladi o sebzelerin gücü askina ben bu kek sendromunu saliya bile alirim vallahi… 🙂 visne benim en sevdigim meyvelerin basinda ilk üce girmek icin digerleriyle savasan bir meyvedir.. aslinda anladigim kadariyla bu kek hafif mayhos daha güzel lezzetli ye benisi cok olur dimi..ayy yazarken agzim sulandi da ben simdi visneyi nerden bulcem..
    buraya gelen visneler resmen genetikleriyle oynanmis ve evrim gecirmis son halleriyle geliyor cenk.. ben iki sene evveline kadar kocaman ceviz kadar tatli visne yememistim hic.. visne dedigin azcik mayhosumsu bi tati olur dimi yok anacim bunlar sanki sekerli suyla sulanmis gibi tatli tatli.. hatta eminim utanmasalr bir iki sene icinde üstlerinde seker ballariyla gelcekler soframiza..:)
    ama bunu kesin bu hafta sonu yapacagim hatta haftasonunu bile beklemiyecegim emin olabilirsim..
    bu arada sana bi sir cenkkk kekin kaldiysa bi tabak kapta gel benimde su an makinadan kahvem süzülüyooooo

    Yanıtla
  5. Ayşenin mutfağı

    25 Ağustos 2009 ile 07:31

    MERHABA CENK BEY VİŞNEYİ SEVMEM AMA KEK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAźLIK
    BENDE KEKİN ÜSTÜNDEKİ O KITIRLAR NASIL OLUŞMUŞ DERKEN YAZIYI OKYUNCA ÖźRENDİM

    SEVGİLER

    Yanıtla
  6. Gülsüm

    25 Ağustos 2009 ile 08:12

    Peki ama biri bana şu tereyağın 115 gr gibi ölçülere nasıl ayrıldığını anlatabilir mi? alsak eritsek su bardağıyla ölçsek, olmadı çorba kaşığı ile kaşıklasak en kötü ihtimalle margarin kullansakta üzeirndeki ölçülerden yararlansam ben Bu gramlar beni engelliyor hep!

    Yanıtla
  7. Cenk

    25 Ağustos 2009 ile 08:30

    Ceren – Şimdiden afiyet olsun.

    ayse – Şimdilik yok ama ileride eklemeye çalışırım.

    fulya – Çok yazık. Ben vişnelerimi Pınar Hanım‘dan alıyorum. Bildiğimiz ekşi, sulu vişne. Yerini hiçbir şey tutamaz. Umarım tarifi beğenirsin.

    Gülsüm – Tereyağı marketlerde 125 gramlık paketlerde satılıyor. Aldıktan sonra göz kararı 10 gramlık kısmını alıp gerisini kullanabilirsin. Zaten kek kalıbının yağlanma durumu var, o 10 gramı da onun için kullanabilirsin.

    Yanıtla
  8. zarpandit

    25 Ağustos 2009 ile 08:42

    içine çikolatadamı katsaydın cenk ??? 😀 şaka bir yana cidden çok güzel gözüküyor insanlar vişneden nasıl haz etmez anlamıyorum kırmızı meyveler kadar güzeli yok ki..

    Yanıtla
  9. rana

    25 Ağustos 2009 ile 09:58

    pazartesi sendromlarını kek ile geçirmek iyi fikir…pınar hanımın blogunu sayende keşf ettim ve bayıldım insanın çocukluğunun oralarda geçmesi masalımsı birşeydir herhalde….
    kek muhteşem görünüyor sunumun kadar anlatımında harika…keki yapıp tadana kadar görüntü aklımdan çıkmaz en iyisi kalkıp keki yapmak emeğine sağlık…

    Yanıtla
  10. ceren

    25 Ağustos 2009 ile 10:33

    cenk merhaba ben daha önce de söylediğim gibi meyveli tarifleri okumadan geçerim. sevemedim meyveleri bir türlü. fakat kek öyle güzel görünüyor ki bunu da ekledim tarif defterime. bu arada hergün ilk işim yeni birşeyler ekleyip eklemediğine bakmak oluyor.bir mutfak termometresine ihtiyaıcm var nereden temin edebileceğim konusunda bir fikrin var mı ?

    Yanıtla
  11. ylz

    25 Ağustos 2009 ile 11:24

    ellerinize sağlık sizi tekrar böyle ard arda tariflerle görmek şahane 🙂

    Yanıtla
  12. ylz

    25 Ağustos 2009 ile 11:26

    söylemeden geçmeyeyim vişnelerin fotoğrafı süper çok fotojenikler 🙂

    Yanıtla
  13. ikiz bebek

    25 Ağustos 2009 ile 12:15

    Bu arada tarfilerinden korova kurabiyesini yaptım,süper oldu.Paylaşım için teşekkürler.
    hatta resminide bloguma koymuştum.
    http://ikizbebeklerim.blogspot.com/2009/08/cuma-lar-sevmem-icin-10-neden_18.html
    2 maddedeki resim 🙂

    Cupcakeler için,zamanı değerli olan bu ikiz annesine yararlı bir krema tarifi verebilirmisin,acaba?
    teşekkürler.
    sevgiler.

    Yanıtla
  14. Fisun

    25 Ağustos 2009 ile 12:23

    Merhaba

    Sayfanin sol ust tarafindaki TOP 9’da 2 numara bizim kikirdak kavurmamiza benziyor yanlis anlamadiysam 🙂 cocuklugumdaki bir lezzeti hatirladim.

    Yanıtla
  15. Sevgi Ackersonn

    25 Ağustos 2009 ile 13:13

    Maalesef vişne zamanı sona erdi. Acaba dondurulmuş vişneyle olabilir mi?

    Yanıtla
  16. serap

    25 Ağustos 2009 ile 13:37

    Vişne ve kek ahenk işte bu demek….. Bilgisayarımı açtım şöyle değişik bir kek yapayım da tatil sonrası ağzımızın tadı tatil tadında olsun diye ,Cenk beni tarif arama zahmetinden kurtardın hazır evde vişne de varken hemen mutfağa gidiyorum ellerin dert görmesin ….

    Yanıtla
  17. Narsu

    25 Ağustos 2009 ile 13:42

    ne demelı ne dıyebılırım kı
    pazartesı sendromu dısında haftabasından ıtıbaren sonuna dogru sendrom olsa :)) toplantı sendromu mesaı sendromu hepsı ıcın ayrı bır meyvelı kek olsa
    superr olur superr
    ama Iftarın sevıncını beklerken boylesı kek sendromlarıyla sevınmek ayrı bır olay

    Ellerınıze saglık yıne ve yenıden harıka 🙂

    Narsu

    Yanıtla
  18. Criss

    25 Ağustos 2009 ile 13:49

    gerçekten Çok Güzel Görünüyor Sipariş Versek ??:)

    Yanıtla
  19. Leyla

    25 Ağustos 2009 ile 14:16

    Eminim çok lezzetlidir.Zaten fotoğraflar öyle güzel ki beni bu lezzeti denemeye teşvik ediyor.Harika tarifleriniz hiç bitmesin.

    Yanıtla
  20. zuzu

    25 Ağustos 2009 ile 14:22

    vişneli kekiniz muhteşem görünüyor
    ellerinize sağlık cenk bey

    Yanıtla
  21. Hülya

    25 Ağustos 2009 ile 14:25

    Akşama kesin yapıyorum. Benim ofise domates getiren babam da yok. Yarın sabah ancak böyle avunabilirim. Eğer öğleden sonra kulaklarnız çınlarsa anlayınki kızlarla kekinizden ve sizden konuşuyor olucaz.

    Yanıtla
  22. zarzu

    25 Ağustos 2009 ile 14:59

    Burası harika 1 site. Hayranım hepinize

    Yanıtla
  23. ÖVGÜ

    25 Ağustos 2009 ile 15:48

    Merhaba,
    Vişne herşeyle ve herzaman lezzetlidir diye düşünürüm.Güneşte kururtulmuşu bileüe…sizin tarifinizde harika lezzetlı görünüyor…Size şunu iletmek istiyorum:pzartesilerin en güzel anı cuma gününün akşamın düşünüp plan yapmaktır denir,bu hafta sonu stresinide azaltıyor.Ayrıca tarif için teşekkürler..

    Yanıtla
  24. ycurl

    25 Ağustos 2009 ile 22:26

    Cenk, peki visne bulamayanlara ne tavsiye edersin? 🙂 Cranberry olabilir mi diye dusundum ama visne yumusakligina sahip olamadigi sonucuna vardim.

    Yanıtla
    • Cenk

      26 Ağustos 2009 ile 09:13

      ycurl – Çilek ve frambuaz olabilir.

      Yanıtla
  25. Selen

    26 Ağustos 2009 ile 01:39

    hmmm.. amacsiz bir sekilde, salt yari seffaf ve masum kirmizisinin cazibesine kapilip aldigim kirmizi frenk uzumleriyle ne yapacagimi dusunuyordum kara kara. buldum simdi! bu pazarin kek tarifi budur, sadece visne yerine kirmizi frenk uzumu kullanacagim. bakalim nasil olacak?

    Yanıtla
  26. HUYSUZBALIK

    26 Ağustos 2009 ile 08:19

    Merhaba Cenk. Ekşi ve tatlı lezzetler bir arada oldu mu çok seviyorum.Bunun tadı THY uçaklarında verilen keki andırıyorsa yıllardır aradığım tarifi buldum demektir. Ellerine sağlık. Selamlar…

    Yanıtla
  27. betul

    26 Ağustos 2009 ile 19:13

    ben mi yanlis goruyorum yoksa kekin icine sadece bir corba kasigi mi seker konuyor?? uzerindeki kitir hamurun sekeriyle mi idare edicez?? eksi bi kek oluyor sanirim 🙂

    Yanıtla
  28. Cenk

    26 Ağustos 2009 ile 20:20

    ceren – Ne için kullanacaksın? Şeker vs. için mi yoksa fırında pişen etleri kontrol için mi?

    ikiz bebek – Krema tarifi derken? Tam olarak aradığınız bu mu bilemiyorum ama şu tarife göz atabilirsiniz.

    Sevgi – Tarifin içinde donmuş vişneyle de nasıl yaıldığı anlatılıyor.

    betul – Altlara doğru bakarsan 1 su bardağı pudra şekeri yazıyor. O gördüğün 1 çorba kaşığı şeker ise fazlalık kalmış, sildim.

    Yanıtla
  29. pınar

    27 Ağustos 2009 ile 07:49

    sevgili cenk :)) keki yaptım .tarif tıpkı sahibi gibi ” SİHİRLİ ” 10 küsür insana kısmet olan ayrıca çok neşeli bir çay sohbetine de sebep olan bu güzel kek için çok teşekkür ederim .yanaklarından öpüyoruz hepimiz :)))

    Yanıtla
  30. ceren

    27 Ağustos 2009 ile 08:14

    çikolata ve şeker ısısı gibi şeylerde et için kullanılanlara ihtiyacım olacağını sanmıyorum.

    Yanıtla
    • Cenk

      27 Ağustos 2009 ile 08:43

      ceren – Bahsettiğin tipini ben hiçbir yerde görmedim bugüne kadar. Şuraya sorabilirsin. Ellerinde yoksa bile bulabileceğin bir yere yönlendirirler mutlaka.

      Yemek Şenliği – Kolay gelsin! Arkadaşına da şimdiden afiyet olsun.

      Pınar Hanım – Afiyet olsun! Asıl sihir sizin vişnelerinizde.

      Yanıtla
  31. Yemek Senligi

    27 Ağustos 2009 ile 08:36

    Sevgili Cenk, Pınarcım kekini yiyip de mail grubumuz da anlatınca herkesin ağzı sulandı 😉 Hamile arkadaşımız için haftasonu pişireceğim. Canı çekti çok…

    Yanıtla
  32. Evren

    27 Ağustos 2009 ile 14:29

    Ellerine sağlık Cenk yine nefis bir tariffff,süpperrrrr

    Yanıtla
  33. Demet

    27 Ağustos 2009 ile 15:18

    Merhaba, çikolata soslu bir pasta yapıyorum. Arasına taze vişne yerine, vişne reçeli kullansam nasıl olur? Kaynamış şekerli su içinde işlemden geçirmek gerekir mi? Bu konuda tavsiyeniz var mı?

    Yanıtla
    • Cenk

      27 Ağustos 2009 ile 15:41

      Demet – Bence vişne reçeli pastanın içinde çok tatlı kaçacaktır. Kaynamış şekerli su konusunda ise ne tür bir işlemden neyi geçirmeyi sorduğunu anlayamadım. Biraz daha ayrıntı verebilir misin?

      Yanıtla
  34. Lale

    27 Ağustos 2009 ile 15:42

    Vişneli kek çok güzel oldu. İçine bitter çikolata parçaları da ekledim. Vişne ve çikolatanın uyumuna bayılıyorum. Kıtır hamura bir daha ki sefere badem tozu da eklemek istiyorum. Eşimin bayılacağı bir lezzet oldu, sağolun. Erikle de güzel olur gibi geliyor.

    Yanıtla
  35. Demet

    27 Ağustos 2009 ile 15:42

    reçelin kötü bir sonuç çıkaracağını düşünerek taze meyvadan yapmak en iyisi olur diye karar verdim.

    Yanıtla
  36. Demet

    27 Ağustos 2009 ile 18:07

    Cenk hani limonlu frambuazlı pastanda frambuazı geçirdiğin işlem vardı ondan bahsediyorum, şekerli su değil.karıştırmışım. Neyse yaptım meyvelerle güzel oldu. Yanlız limonlu su frambuaz için mi geçerli?Mesela başka meyve sosunu yaparken aynı tarif kullanılabilir mi?

    Yanıtla
    • Cenk

      27 Ağustos 2009 ile 19:56

      Demet – Afiyet olsun. Limon biraz asit katıp şekeri dindirmek için, bir de meyvenin rengini korumak için katılıyor, dolayısıyla yüksek asit içermeyen (portakal, limon, mandalina için gerek yok mesela) her meyve için kullanabilirsin.

      Yanıtla
  37. emelll

    27 Ağustos 2009 ile 18:20

    bugün ben de vişneli bi kek tarifi arıyodum! çok ciddiyim! ama benim hayalimdekinde çikolatalı, üstü ışıl ışıl parlayan karanlık bi kekin içinden ağıza çaktırmadan giren yumiyum vişneler vardı. adapte etmeye çalışıcam..

    Yanıtla
  38. demet

    27 Ağustos 2009 ile 23:01

    Bilgilendirdiğin için teşekkürler. İşlem için 45-60 dk demişsin ama 15 dk bile olmadan koyulaştı yine de güzeel oldu. Hoşçakal.

    Yanıtla
  39. sinem

    28 Ağustos 2009 ile 17:21

    Cafe Fernando bir numaraaaaaa….

    Yanıtla
  40. semra

    29 Ağustos 2009 ile 17:51

    merhaba,

    keki yaptım,bir kere görüntüsü harika oldu,özellikle üstündeki kıtırlara bayıldım ve yaptığım tartlarda da bu yöntemi kullanıcam,tadı güzeldi ama ben biraz daha farklı bir tat çıkar sanmıştım,sanırım biraz değişik bi şey bekliyordum ama vişneli kek ile tart arası bi şey çıktı:) vanilya kullanmadım bu sebeptende olabilir.tek kusuru ise çok yağlı olması,biraz tadarken bile vicdan azabı çektim,hepsini biz yemiyelim diye de birazını komşuya götürdüm,ne demiş atalarımız komşu komşunun kalorisine muhtaç…

    Yanıtla
  41. Ceren

    31 Ağustos 2009 ile 06:52

    Cenk tekrar merhaba,
    Bu post a ilk yorumu ben yazmıştım ama eminim ki son yorum benim olmayacak..insanlar bu keki dneyip tecrübe ettikçe bu yorumşlar uzayıp gidecek..dün itibariyle vişneli keki denedim…ben ve ev halkı inanılmaz beğendik..hatta gayet iddialı konuşup bu güne kadar ulaştığım en butik lezzet diyebilirim..Çok teşekkür ederim sana hem kendim hem de eşim ve oğlum adına :)…Bekliyorum daha paylaşımlarını çok çok…Bodruma ve sana sevgiler…

    Yanıtla
  42. betül

    31 Ağustos 2009 ile 11:56

    tarifi cuma günü gördüm ve daha okurken ağzım sulandı 🙂 vişnesever biri olarak hemen dün denedim, kek ve tart arası bişi oldu bence bu ve bi kekten çok daha fazlası; kıvamı çok güzel, çok lezzetli. herkes çok beğendi, sırf vişneli keki yemek için gelen arkadaşlarım oldu:)
    ayrıca uygulaması da kolay bi tarif.

    ama annem vişnelerin çoğundan vişne suyu yaptığı için kekin vişnesiz kalan 1/4lük kısmına taze kayısı koydum, ikiye ayrılmış olarak. o da yakıştı..

    teşekkürler paylaştığın için. vişneli nice tariflere 😀

    Yanıtla
  43. deniz

    31 Ağustos 2009 ile 20:16

    merhaba,
    keki denedim,çok güzeldi ama kıtır hamuru doğru düzgün hazırlayamadım sanırım.tereyağını 35-40 dk. buzlukta beklettim.yeterince donmuş olduğunu düşünüyorum yani ama yine de karışımı o dediğiniz bezelye tanesi haline getiremedim,belki de bu yüzden yerken pek kıtır gibi değildi.az mı karıştırdım robotta acaba,süresi ne kadar olmalıydı?bir de üst hamuru resimlerinizdeki gibi tamamını kaplamadı,aralardan bol bol vişneler görünüyordu ve kekten çok tarta benziyordu.200 ml.lik bardak kullandım,ondan mıdır?siz daha büyük bir bardak kullandığınızdan mı hamur miktarı daha çok oldu?

    Yanıtla
    • Cenk

      31 Ağustos 2009 ile 20:53

      deniz – Benim kullandığım su bardağı Amerikan cup ölçüsü. Yaklaşık 250 ml’ye eşit. Dolayısıyla sen unu az kullanmışsın ama yine de bahsettiğin kadar fark olmamalıydı. Benim denemelerimde vişnelerin üzeri tamamen kapanıyordu. Acaba daha geniş bir kap mı kullandın?

      Yanıtla
  44. deniz

    01 Eylül 2009 ile 13:03

    eveet haklısın,23*23 lük bulamadım,az daha genişini kullandım.kıtır hamuru kaç dk robotta karıştırmalıyım,buna da cevap verirsen muhteşem olacak.teşekkürler..

    Yanıtla
    • Cenk

      01 Eylül 2009 ile 14:57

      deniz – Aralıklarla çalıştırmak en önemli detay. Durmadan çalıştırırsan hepsi bir anda toplanabilir. Aralıklarla yarım-bir dakika arası yeterli olacaktır.

      Yanıtla
  45. tugba

    02 Eylül 2009 ile 16:09

    slm.vanilya özütü yerine şekerli vanilin kullanırsak nasıl olur

    Yanıtla
    • Cenk

      02 Eylül 2009 ile 20:15

      tugba – Hiç iyi olmaz aslında. Şekerli vanilin dediğin şey sentetik bir malzeme. Ben tavsiye etmiyorum. Vanilya özütü bulman mümkün değilse ortadan ikiye kestiğin vanilya çubuklarını içi şeker dolu olan kapaklı bir kavanoza göm, bir ay sonra mis gibi vanilya kokulu şekerin olacak.

      Yanıtla
  46. NilSen

    06 Eylül 2009 ile 13:10

    Sevgili Cenk ;

    Seni ne zamandır takip ediyorum.Hatta gözlerinin olağanüstü derinliğine kapılmadan bunu nasıl başarıyorum bende bilmiyorum.Ama şu vişneli kek olayı beni bitirdi.Çünkü 23×23 kek kalıbı bu tarife çok küçüüüüüüüüüüüüüüüükkkkkkk.Ve fırın temizlemekten berbat olan parmaklarım inan klavyenin üzerinde zar zor bi o tarafa bi bu tarafa gidiyor.Şuan bulamaç haline getirdiğim yarı pişmiş yarı pişmemiş kek harcını yeni bi kalıba aldım.(tabii ki daha büyük)ve sonucu bekliyorum.

    Aşk olsun Cenk.Aşk olsun 🙁

    Yanıtla
    • Cenk

      06 Eylül 2009 ile 19:54

      NilSen – Hiçbir zaman birden fazla deneme yapmadan bir tarifi buraya koymuyorum. Bu keki çok defalar yaptım ve her seferinde de aynı kalıbı kullandım. Sanırım malzemeler pişerken taştı demek istemişsin, benim denemelerimde ise yarım ila bir santim arasında boşluk kalıyor. Adımları tek tek uyguladığına emin misin?

      Yanıtla
  47. NilSen

    07 Eylül 2009 ile 06:37

    Evet eminim.Haa bu arada o bulamaç halinde tekrar fırına koyduğum şey de hiç fena olmamış.Tabii ki yukarıdaki vişneli kek ile hiçbir alakası yok ama.Bu arada bildiğimiz kare borcamlarda mı yaptın sen?Çünkü onlarda 23×23.Yok soruyorum çünkü kap derinliğinden mi fark oldu aramızda?Veya bizim eve yeni çay kaşığı takımları mı almalıyız.Yani bizim çay kaşıklarının hacimleri normale göre daha mı fazla? 🙂 Çünkü aklıma birde kabartma tozunun fazla olmuş olma olasılığından başka bir taşma imkanı gelmiyor.

    Yanıtla
    • Cenk

      07 Eylül 2009 ile 08:32

      NilSen – Borcamda yapmadım. Benim kek kalıbımın derinliği 5 cm. Sanırım o yüzden problem yaşadın. Yukarıya not düşüyorum derinlik hakkında.

      Yanıtla
  48. NilSen

    08 Eylül 2009 ile 05:58

    Teşekkür ederim.Ama yılmak yok tekrar deneyeceğim 🙂

    Yanıtla
  49. selma

    11 Eylül 2009 ile 17:06

    Merhaba Cenk bey,
    ben sizin visneli keki – yorumlarda yaptiginiz tavsiyeye dayanarak – ahududu ile yaptim ve komsumla paylastim. Iki gün sonrada irmik helvanizi hafif degistirerek yaptim – onuda bir iftar davetine götürdüm. Ikisinide yiyenler cok begenince sizin sitenizden oldugunu bahsettim.

    tesekkürler, selma

    Yanıtla
  50. Tülin ÖZER

    16 Eylül 2009 ile 08:26

    Cenk Bey,
    Sizi çok heyecanla takip ediyor ve birçok tarifinizi uyguluyorum. Ve hepsi harikalar…
    En son vişneli keki biraz (ama mecburen) değiştirerek yaptım. Üzerinin kıtır hamuruna vaktim olmadığı için hamurdan çok az ayırdım. Bir miktar uvertürü eritip, nişastalı vişnelerin üzerine gezdirdim. Kalan hamuru da her ikisinin üzerine ince ince döktüm.
    Piştiğinde vişneli, çikolatalı, hamurlu harika hareli bir görüntü ve çok lezzetliydi.
    Çok teşekkürler size…
    Tülin.

    Yanıtla
  51. Tülin ÖZER

    16 Eylül 2009 ile 20:38

    Pardon, pardon… Sakın kuvertüre “uvertür” dediğimi sanmayın. Aceleden “k” harfini unutmuşum. Düzeltirim…

    Yanıtla
  52. pastamalzemeleri

    09 Ekim 2009 ile 15:44

    :)) ELLERINIZE SAGLIK..

    Yanıtla
  53. ebrushka

    14 Ekim 2009 ile 23:08

    🙁 vişne kalmamıştır di mi bu mevsimde 🙁 şahane görünüyor.

    Bu arada vanilla extract yapmak isteyip çubuk başına 6-8 lira(Mısır çarşısı fiyatı) fiyatı görüp gözü korkan vanilya severler için vanillamart.co.uk sitesini tavsiye ederim. 3-4 tip farklı vanilya çubuğu seçeneği var, sadece vanilya satıyorlar ve heryere gönderiyorlar. En güzel tarafı fiyatı; 10 çubuk vanilyanın fiyatı 4-5 pound arası, shipment 2pound civarında yani max 15liraya 10 çubuk alıyorsunuz. Benden söylemesi….

    Yanıtla
  54. sema

    12 Kasım 2009 ile 13:50

    merhaba
    sitenizden denediğim ilk tarıf bu. hazırlarken kuşkularım vardı çünkü malzemeler pek de klasik kek tarifindeki gibi olmadı. fırına verdiğimde ise ümidi tamamen kesmiştim. “bu tarif tutmadı galiba. malzemeler de boşa gitti off”……..
    ama kek pişmeye başlayıp da mis gibi tereyağı kokusu evi sarınca, hele fırından çıktıktan sonra tadına bakınca tam 12den vurduğumu anladım. akşam yemeğinden sonra eşimle bütün tepsiyi bitirdik.
    emeğinize sağlık…

    Yanıtla
  55. Banu B Bingor

    12 Şubat 2010 ile 21:08

    Fırında.
    Pişmekte.
    Bu arada Cenk, yorumların birinde borcamda yapıp yapmadığın sorulmuş. Ben de 23X23 olan bir borcam kap kullanıyorum şu anda. Ve derinliği de 5cm kadar var bu kapların.

    Keki yayılıp, taşan arkadaşımız, büyük ihtimalle çok daha sığ bir kap kullandı. Standart borcamdan oldukça sığ olsa gerek. Yoksa kekin hamuru (özellikle üzerindeki 400 gr vişne ve kıtır olacak hamur kitlesi düşünülürse) öyle taşıp, dökülecek kıvamda bir hamur değil.

    Klasik kare borcam fırın kaplarını kullanmak isteyip de şüpheye düşenler için not olsun bu da 🙂 Sorunsuz pişiyor.

    Yanıtla
    • Cenk

      13 Şubat 2010 ile 02:37

      Banu – Afiyet olsun! Umarım beğenirsiniz.

      Yanıtla
  56. Banu B Bingor

    13 Şubat 2010 ile 10:32

    Cenk teşekkürler! Gece keklerimiz malum; hemen tadına bakıldı yatmadan 😀 Enfesti! Tek kusuru benden kaynaklandı. Dondurulmuş vişneyi -çözülmesini bekleme sabrım ve de o saatte zamanım olmadığı için- çözdürmeden kullandım. Haliyle sulanma oldu ve kekin orta kısmı kıtır olmadı. Kenarlar Feridun’un ortalar benim oldu 🙂 Taze vişne zamanını iple çekiyoruz şimdi 🙂 Lezzetli bir kek çünkü…

    Yanıtla
  57. pınar türker

    14 Şubat 2010 ile 00:08

    sevgili cenk,
    yaptım aynısı oldu ve hepsi bitti hem de ağır bir yemek sonrası – (belki sen böyle bir tarifin yemek sonrası tatlı olmaması gerektiğini düşününebilirsin ama oldu :))
    tekrar teşekkür ederim

    Yanıtla
  58. GÖRKEM

    01 Temmuz 2010 ile 00:17

    Merhaba Cenk Bey:
    Şimdiye kadar denediğim diğer tarifleriniz(bir tanesi hariç) gibi SÜPER SÜPER SÜPER oldu.Vişne yerine mor erik kullandım ve o mayhoşluk,o tatlı ekşilik beni onikiden vurdu.
    O bir tane olmayan da elmalı kekdi,üç kez denedim hüsranla sonuçlandı=(Pes etmek yok tabiki=))
    sevgiler

    Yanıtla
  59. Nihal Yılmazer Uluay

    15 Ağustos 2010 ile 19:52

    Merhabalar Cenk,
    Öncelikle sitenizi henüz 3 gündür keşfetmiş olmama rağmen hastası olduğumu söylemeliyim …
    şu anda bi 20 dk.dır donmuş vişnelerin çözünmesini bekliyorum yorumlardan okuduğum kadayırla sulanma olmasın diye 🙂
    Ben yemek sektöründe çalışıyorum ancak hamur işlerine daha meraklıyım ama ne yalan söyleyeyim sen döktürmüşsün maşallah 🙂
    Tarih verirken ki özenin, cümlelerin ne kadar sevdiğinin göstergesi sanırım… Bizim ustaların dediği gibi Nihal Hn. ” Erkekler hem daha becerikli hemde daha lezzetli yapar” onlara katılıyorum galiba
    Sevgilerle

    Yanıtla
  60. Tulay

    23 Eylül 2010 ile 22:50

    Sevgili Cenk,

    uzun zamandır vişneli kek tarifi ararken sitende tarifi ve resmi görünce “işte bu!!” dedim ve derhal yapmaya koyuldum. Sonuç??? mükemmel…mükemmel….mükemmel
    Fotograftakinin hemen hemen aynısı oldu diyebilirim. Sırada vişneli frangapine tart var:)

    Eline,bileğine,emeğine sağlık…

    Yanıtla
  61. melis

    29 Ekim 2010 ile 12:34

    süperrr oldu tek kelimeyle,ancak şeker tadı çok yoğun oldu.evde pudra şekeri olmadığından tozşekeri blenderdan geçirip pudra şekeri yaptım:) acaba o yüzdenmi oldu bilmiyorum bir dahaki sefere şeker oranını azaltıp deneyeceğim

    Yanıtla
  62. Ayşe

    15 Ocak 2011 ile 13:59

    Tek kelimeyle mükemmel oldu.Bu havuçlu kekinizden sonra yaptığım ikinci tarifiniz ve havuçlu keke söylediğim övgüleri bunun için de yineleyebilirim.Böyle bir lezzete kek demek çok basit geliyor bana.Ve tariflerinizi bukadar anlaşılır şekilde yayınladığınız için tekrar teşekkürler.

    Yanıtla
  63. Birge

    21 Şubat 2011 ile 11:40

    mutfak robotum olmadığı için kıtır hamuru elimle yapmaya çalıştım ama ayrı ayrı bezelye tanesi gibi olmadı. Piştikten sonra tadı harika oldu o ayrı : ) sadece kıtır hamur tamamen yapışık olmadı keke. bir dilim kesip yana yatırdığımda toz gibi tabağa dağıldı. Kek ise kendi başına bile müthiş bu keki başka şekillerde de denemeyi düşünüyorum.

    Yanıtla
    • Cenk

      22 Şubat 2011 ile 00:10

      Birge – Kıtır hamurunun biraz parçalı kalması normaldir ama toz gibi yayıldıysa tereyağı az gelmiş olabilir. Ben keki kestikten sonra neden yana yatırdığınızı anlayamadım. Oldukça ince olduğu için yana yatmayacak bir kek. Fotoğrafta sadece vişnelerin nasıl durduğunu anlatmak için çevirdim ama servis ederken lüzum olduğunu sanmıyorum.

      Yanıtla
  64. Birge

    23 Şubat 2011 ile 09:52

    Benim kekin kabartma tozu biraz fazla kaçtı o yüzden kalın olmuş olabilir. keki özellikle yana yatırmadım : ) tabaklara servis ederken yanlışlıkla oldu tabi o güzel görüntüsü bozuldu. tepesindeki kıtır hamur toz gibi tabaklara yayıldı artık bir sonraki denemede daha çok tereyağı koyup denerim. 3 gün olmasına rağmen yine bu kekten yapıp yemek istiyorum o kadar güzeldi.

    Yanıtla
  65. figen

    10 Mart 2011 ile 13:32

    Keke bayıldım, içi yumuşak ve vişnenin ekşisi üzeri kıtır kıtır…Çok lezzetli oldu aynı anlattığınız gibi, teşekkürler

    Yanıtla
  66. sezin

    18 Mayıs 2011 ile 17:25

    muhtesem. visnenin mayhoslugunu bu kadar yumusak dokulu bi hamurla birlestirmek cok guzel oldu. ama ustteki kitirlarda fazla yag tadi kaldi, acaba ust kismada mi vanilya eklense? denedigim tarifler arasinda favorim bu. tesekkur ederim.

    Yanıtla
  67. bohemiancat

    01 Ağustos 2011 ile 17:59

    harika oldu. hiç beklemeden hepsi yendi 😀
    teşekkürler Cenk bey. tariflerinizle giderek ünleniyorsunuz çevremde.

    Yanıtla
  68. Meltem

    21 Eylül 2011 ile 18:20

    Biraz önce yaptım vişneli keki, akşam 5 çayına eşlik etti. Mükemmel oldu, çok teşekkürler Cenk Bey. Sormak istediğim bir şey var. Kıtır olması gereken taraf kekin üst bölüm nasılsa, hamurun alt tarafını tereyağ yerine zeytin yağ ile yapsak olur mu? Olur derseniz kaç gr tereyağın kaşılığı ne kadar zeytinyağı olur acaba? Teşekkürler.

    Yanıtla
    • Cenk

      22 Eylül 2011 ile 14:53

      Meltem – Elbette olabilir ama tarife bakarak buna cevap vermem zor. Tereyağı ve zeytinyağı arasında değişiklik yapmak o kadar düz bir mantık değil. Deneyecek olsam sanırım yarım su bardağı olarak düşünüp yapardım.

      Yanıtla
  69. Canan

    21 Ekim 2011 ile 15:52

    Muhtesem bir tarif! Cok lezzetli oldu, tesekkurler Cenk!

    Yanıtla
  70. Sedat

    22 Temmuz 2012 ile 02:12

    crumbledan çok fazla tereyağı tadı geliyor, bu normal mi?

    Yanıtla
    • Cenk

      23 Temmuz 2012 ile 11:59

      Sedat – Normal.

      Yanıtla
  71. ezgi

    02 Ocak 2013 ile 15:17

    hep böyle bir kek tarifi arıyordum sonunda buldum teşekkürler:)

    Yanıtla
  72. seyma

    16 Şubat 2013 ile 00:31

    resmı gorur gormez vuruldum ılk once gozume sonra gonlume hıtap ettı . 8 aylık bebegimlen yagmurlu hawada hemen metrodan wısne almaya gıttım artık nasıl bı ask sa yaptım denedım yaparkende maceralar yasadım . hamuru cok cıwık geldı gozume olmıcak dedım heralde zaten ınternete guwen olmaz dedım nerden kalkıstım bu ıse dedm ama dedgıme pısman oldum cok guzelll lutfen yapın sızede teskkrler cenk bey

    Yanıtla
  73. Gozde

    10 Temmuz 2013 ile 22:47

    Merhaba Cenk, “deli” vişne ağacımız sağolsun, günlerdir içimiz dışımız vişne olmuştu. Ama sanırım vişneyle yapılacak en güzel şey bu. Bence bu kek de yanağını dayayıp uyumanı hakkediyor! Deneyeceklere önerim, bu vişne miktarının fazla olduğu gibi bir şüpheye hiç düşmesinler. Teşekkürler!

    Yanıtla
  74. hatice

    22 Kasım 2013 ile 20:34

    Selam cenk bey
    keki az once denedim,sanirim olculerle aram iyi degilmis kek kisminda tereyag yerine margarin kullandim yaklasik 100 gr koydum ama cok yagli olmus agzima yag tadi geliyor sizce ununumu az koymusumdur yoksa yagimi fazla koymusumdur

    Yanıtla
    • Cenk

      25 Kasım 2013 ile 18:27

      hatice – Hangisini az ya da fazla koyduğunuzu bilmem mümkün değil. Malzemeleri tartarak ilerlemenizi öneririm.

      Yanıtla
  75. Banu

    23 Aralık 2013 ile 01:04

    Merhaba Cenk Bey, çoğumuz kalıplarla ilgili sıkıntı yaşıyoruz, zahmet olmazsa bir şey rica edeceğim, ölçüler linkiniz gibi kalıplar linki yapmanız mümkün mü acaba? Yani hangi materyal daha iyidir, hangisinde daha çabuk pişer, hangi markayı önerirsiniz vs gibi? Cam , teflon, silikon, alüminyum vs. , Derinlikleri, pişirme hızları, yapışma dereceleri ve kabartma potansiyelleri falan baya kafa karıştırıcı. Araştırıyorum, sadece reklamlar çıkıyor karşıma. Sizin Sitenizde böyle bi bilgi varsa ve ben göremediysem lütfen mesajımı ignore edin 🙂 teşekkürler!

    Yanıtla
    • Cenk

      27 Aralık 2013 ile 16:47

      Banu – Kitapta bu tip bilgiler yer alacak. İlk fırsatta bu tip bir bölüm bloga da koyacağım.

      Yanıtla
  76. Banu

    17 Ocak 2014 ile 21:23

    Sabırsızlıkla bekliyoruz, çok teşekkürler!

    Yanıtla
  77. Tanja

    07 Şubat 2014 ile 18:30

    Merhaba,
    Tarifi iki kez denedim nefis oldu, çok teşekkürler.
    Fakat kıtır hamuru daha fazla tereyağı kullanarak elde ediyorum.90gr yerine yaklaşık 120gr, mutfak robotuyla yapmıyorum mikser kullanıyorum bu yüzden olabilir mi?
    teşekkürler

    Yanıtla
    • Cenk

      10 Şubat 2014 ile 20:38

      Tanja – Olabilir. Robot bu konuda daha başarılı.

      Yanıtla
  78. ezgi

    09 Mayıs 2014 ile 00:04

    Merhabalar Cenk Bey,
    Kitir hamur icin verdiginiz olcuye harfiyen uydum. Robotu belirttiginiz araliklarla calistirdim fakat hamur ince kum tanesi seklini aldi, nerede hata yaptim acaba? Sizden cevap alana kadar sonraki asamaya gecmeyecegim 🙂 tesekkurler, selamlar

    Yanıtla
    • Cenk

      11 Mayıs 2014 ile 21:46

      ezgi – Çok inceldiyse fazlaca çalıştırmışsınızdır. Bir dahaki sefere tereyağını kestikten sonra dondurmayı deneyebilirsiniz.

      Yanıtla
  79. Şimal

    04 Temmuz 2014 ile 10:27

    Cenk Bey Merhaba,
    Bu tarifi Şubat ayında görmüştüm ve o zamandan beri taze vişne çıksın diye bekliyorum 🙂 Dün yaptım muhteşem oldu, hatta kek doku olarak THY’nin uçuşlarında verdiği keklere benziyor. Çok teşekkür ederim!

    Yanıtla
  80. Sertaç Cihan

    12 Temmuz 2014 ile 00:00

    Merhaba Cenk
    Yıllardır blogunu sessizce takip ederim.Taktire şayan işler yapıyorsun.Bir Türk vatandaşı olarak seninle gurur duyuyorum.Ankara’da yaşıyoruz.Eşimin memleketi Afyon Sultandağının Yeşilçiftlik köyü….Tamamen doğal tarım ile ürettikleri meyvecilikle uğraşıyorlar.Organik diyemiyorum maillerinde Pınar çok kızıyor..bu kelimeye :)Genelde Kiraz ve vişne ağaçları var Kiraz neyse ama vişneyi pazarlamakta çokk zorlanıyorlar.Sonra da meyvesuyu fabrikalarına 2-3 kuruşa satmak zorunda kalıyorlar. Vişneli tarifler o kadar az ki… yenilemiyor da.Bu nedenle köylüler vişne ağaçlarını söküp yerine kiraz dikmeye başladılar açıkcası bu beni üzüyor.Naçizane ricam bu vişne ayında birkaç tarif daha eklermisin? Kiraz ve vişne ilgili yazım blogumda okursan çok sevinirim.linki aşağıda Ayrıca bizim köylülere senden bahsetmiştim sana taze vişne göndermek istiyorlar.Adresini gönderirmisin? Destek olursan bizleri çok mutlu edersin.Sevgilerimle iyi akşamlar http://serhira.blogspot.com.tr/2014/06/kiraz.html
    http://serhira.blogspot.com.tr/2014/03/beyaz-cikolatali-visneli-kek.html

    Yanıtla
    • Cenk

      03 Eylül 2014 ile 17:07

      Sertaç Cihan – Çok teşekkür ederim. Kusura bakmayın, yorumunuza ancak geri dönebiliyorum. Maalesef şu sıralar yeni tarifler deneyecek vaktim yok. Prensip icabı hediye de kabul edemiyorum. Bir dahaki kiraz ve vişne mevsimine yeni tarifler eklmeye çalışacağım.

      Yanıtla
  81. Zeynep

    12 Temmuz 2014 ile 18:15

    Cenk bey
    Kıtır hamur için malzemeleri robotun içerisine dondurucudan çıkardığıöız yağları koyarak bir kaç defa saniyelerle çalıştırarak yağlar un ufak oldu. Fakat daha devam ederek gamur kıvamını allmadı gerektiğini düşünememiştim. Keşke o bölümü biraz daha detaylı izah etseydiniz. Tarifinizde de serpin kelimesini kullandığınız için bu şekilde toz şeklinde olacağını düşündüm. Neyse bakalım kekin üzeri katışmamış un ve şekerli un kurabiyesi gibi bakalım nasıl oldu

    Yanıtla
    • Cenk

      03 Eylül 2014 ile 17:09

      Zeynep – Sanırım yanlış okudunuz. Kıtır hamurun, hamur kıvamına gelmemesi gerekiyor zaten. Tarifte de belirttiğim gibi minik bezelye taneleri büyüklüğünde olacak. Dolayısıyla serpeceksiniz üzerine.

      Yanıtla
  82. reyhan_41

    28 Temmuz 2014 ile 16:28

    bu keki yemezden önce, keklerin şahı hangisi deselerdi HAVUÇLU KEK derdim. yirmi yedi temmuz tarihine kadar favori listemin başındaki havuçlu adını vişneliyle değiştirdim. tarifi harfiyen uygulayıp (şekerle aram bozuk 10’ar gr. eksik kullandım sadece. kıtır hamuru da elde yaptım robot yoktu) resimle birebir görüntüye eş değer kek bittiğinde içim gitti. mideme pek yakışmıştı oysa. zaman VİŞNE zamanı, gelsin vişneler yensin kekler -)

    Yanıtla
  83. Tahsin

    31 Temmuz 2014 ile 19:30

    merhabalar cenk bey. bugün vişneli keki yaptım ve gerçekten çok güzel oldu emeğinize sağlık ,tarifleriniziz takipçisiyiz.

    Yanıtla
  84. Nesve

    05 Ağustos 2014 ile 18:24

    Merhaba Cenk,
    Sitenizede kitabinizada bayiliyorum. Murdum erigi ile yapabilecegim bir kek tarifi ariyorum. Turkce tariflere bakiyorumda niye hep sivi yag kullaniliyor? Yada margarin? Tereyag ve sekerin cirpilarak baslandigi tariflerden hic gormuyorum (sizinkiler haric), neden acaba? Neyse, asil sorum bu tarifi erikle yapsam? Biraz limon suyu ekleyip? Olur mu acaba? Visnelisini yapmistim, super oldu.

    Yanıtla
    • Cenk

      07 Ağustos 2014 ile 12:00

      Nesve – Bir sürü kek çeşidi var. Hepsinin formülü farklı. Arzu edilen kıvam için farklı yağlar kullanılabilir. Margarini ben mutfağıma sokmuyorum… Tarifi erikle yapabilirsiniz ama öncesinde belki yumuşatmak için bir miktar pişirilebilir.

      Yanıtla
  85. tobias

    17 Mart 2015 ile 22:36

    selamlar, bu tarifi (veya kitaptaki ahududu / Antep Fıstıklı keki) taze meyve yerine Esin Hanım’ın liköründeki vişnelerle yapsak nasıl olur acaba? Likör azaldı, vişneleri tüketemedik de.

    Veya, vişneleri kitaptaki browni ve macaron dışında nasıl değerlendirebiliriz? Browni mükemmel ama çok yaptık, macarona cesaret edemedim 🙂

    Yanıtla
    • Cenk

      23 Mart 2015 ile 14:00

      tobias – Her ikisine de yakışacaktır.

      Yanıtla
  86. esin

    16 Temmuz 2015 ile 14:04

    Cenk müthiş bir tarif denedim çok lezzetli oldu ancak visneler biraz dibe çöktü

    Yanıtla
  87. esin

    17 Temmuz 2015 ile 19:34

    Cenk bide ben üzerindeki kıtır hamuru 1 bardak un yarım bardak çekilmiş bademle yaptım denemelisin

    Yanıtla
  88. Hazal

    13 Ağustos 2015 ile 12:37

    Merhaba, kitabına hastayım:) birşey yapcak olmasam bile alır elime bakarım yinede 🙂 çevremdeki herkes blogtaki vişneli keke ve kitaptaki browniye hasta. Bu iki keki de ölçülerini x2 yapsam tutturabilir miyim bir sorun yaşar mıyım acaba?

    Yanıtla
    • Cenk

      25 Ağustos 2015 ile 15:32

      Hazal – Teşekkürler. Hacimsel olarak iki katı büyüklüğünde kalıplar kullanırsanız sorun yaşamazsınız.

      Yanıtla
  89. Gülümser

    22 Aralık 2015 ile 10:54

    Cenk Bey merhaba,
    Tarifinizi ölçülere uyarak denedim. Kekin tadı güzel oldu fakat üzerindeki hamur kıtır olmadı. Hafif renginin değişmesi gerekirken öyle birşeyde olmadı. Tereyağından kaynaklı olabilir mi ? Tereyağ öneriniz var mı ?

    Yanıtla
    • Cenk

      19 Ocak 2016 ile 15:22

      Gülümser – Tereyağından kaynaklandığını düşünmüyorum. Pişirme süresini tahmini olarak kabul edip (fırınınız gösterdiğinden daha düşük bir derecede çalışıyor olabilir, ya da fanı çalıştırmamış olabilirsiniz, vs.) kıtır hamurun aldığı renge göre ilerlerseniz daha güvenilir bir yol izlemiş olursunuz.

      Yanıtla
  90. Betül

    28 Ocak 2016 ile 18:07

    Merhaba Cenk Bey, ben kitaptaki vişneli keke aşığım, kaç kez yaptığımı bilmiyorum. Ama son yapışımda aklıma bir soru takıldı. Bademler kavrulmuş mu çiğ mi konulmalı? 🙂 Lezzetten oldukça memnun olmama rağmen merakıma engel olamadım, sormak istedim. 🙂

    Yanıtla
    • Cenk

      02 Şubat 2016 ile 10:53

      Betül – Ben çiğ bademi suda satılanlar olarak kabul ettiğim için tariflerde “toz badem” demekle yetinmeyi daha doğru buluyorum. Su içinde satılmayan, kabuğu soyulmuş halde satılan bütün bademler de bazen çiğ badem olarak satılıyor ama bu tabiri doğru bulmuyorum. Bademleri evde özellikle kavurmanıza gerek yok. Ya toz badem olarak alın, ya da kabuğu soyulmuş bütün halde alıp rondoda kendiniz çekin. Bütün halde alırsanız elbette kavurmayı seçebilirsiniz – keke kavrulmuş bir aroma katacaktır.

      Yanıtla
  91. Özde

    27 Mayıs 2016 ile 12:43

    Merhaba! Kekinizi bir kaç yıldır çok severek yapıyorum. Eşim de denemek istiyor fakat gluten alerjisi olduğundan mümkün değil. Tarifteki un yerine hangi un çeşidini ne oranda kullanabileceğim hakkında bilgi verebilir misiniz?
    Teşekkür ederim!

    Yanıtla
    • Cenk

      15 Haziran 2016 ile 20:08

      Özde – Glutensiz unlarla hiç deneme yapmadığım için sizi yanıltmak istemem.

      Yanıtla
  92. Yeter

    05 Ağustos 2016 ile 23:58

    Kekinizin tarifini okudum fakat kalibi nas kullanacagimi anliyamadim.vdeonuz olsaydi harika olurdu

    Yanıtla
  93. Yeter

    05 Ağustos 2016 ile 23:59

    Bu kalibi nasil kullanacagimi anliyamadim vdeonuz varm?cvp verirseniz cok memnun olurum

    Yanıtla
    • Cenk

      15 Ağustos 2016 ile 22:02

      Yeter – Video yok ama benzer bir kalıbı şu yazıda da kullanmıştım. Yağlı kağıdın nasıl serildiğini anlamanız açısından yardımcı olacaktır.

      Yanıtla
  94. Hatice Durak

    23 Kasım 2016 ile 21:45

    Gerçekten çok güzel bir tarif. Ben genelde kek pek sevmem ama; elimizde kalan yazdan buzluğa koyduğumuz vişneler yanlılıkla eriyince, ne yapacağımı düşünürken , sizin tarife rastladım. Ama biraz değişiklik yapıp, serde Karadenizlilik te olunca fırınlanmış msıırdan öğütülmüş mısır unu ve çok az da beyaz un karıştırıp, keki tereyağına da sızma zeytinyağekleyerek hazırladım. Vanilya özütü olmadığı için; hoş onu da anlamadım ya nedir tam olarak. Tarifinizi yaptım. Acaba tam olarak ilk siz mi yaptınız bunu sadece merak ettim. alıntı yapıp sayfamda da adınızı zikrederek paylaşmak istiyorum.. Ellerinize sağlık, sizin fotoğraflar daha göz alıcı.. Ama lezzeti mükemmeldi…

    Yanıtla
    • Cenk

      25 Kasım 2016 ile 16:40

      Hatice Durak – Afiyet olsun. Beğenmenize çok sevindim. Tarifi kendi kelimelerinizle ve fotoğraflarınızla anlattığınız sürece paylaşmakta özgürsünüz.

      Yanıtla
  95. başak

    22 Aralık 2016 ile 08:22

    Merhaba Cenk Bey Elma, Blueberry ve Mandalinalı Crumble tarifinizdeki Elma, Blueberry ve Mandalina kısmını vişne yerine bu kekte kullansak olur mu? Keki sulandırır mı? Pişme süresini uzatır mı? Bilgi verebilirseniz çok sevinirim. İyi çalışmalar dilerim.

    Yanıtla
    • Cenk

      02 Ocak 2017 ile 14:20

      başak – Mandalina sulandıracaktır, elma da tam pişmeyebilir. Sadece blueberry kullanırsanız kıvamı etkilemez.

      Yanıtla
  96. aysel

    12 Haziran 2018 ile 11:06

    merhabalar… hindistancevizi yagi kullanilabilir mi sizce?

    Yanıtla
    • Cenk

      10 Ocak 2019 ile 15:56

      aysel – Denemedim, bilemiyorum.

      Yanıtla
  97. Nihan

    30 Haziran 2019 ile 15:32

    Sizi vişneli kekiniz ile daha yeni keşfettim. Aynı keki bir haftada ikinci yapışım. Çok leziz!!

    Yanıtla
  98. Sule

    11 Ekim 2020 ile 14:34

    Merhaba Cenk Bey
    Hep ustu meyveli ama kabarmis islanmamis sert dokusu olan kek yapmak ister ama coker diye cesaret edemem.Tariflere bakinca hem sivi yag hem katiyag hem pudra seker hem toz seker kullaniliyor.Ben pudra seker ve eritilmemis terayagin istedigim kivama yakin, meyvenin agirligina dayanikli bir doku olusturacagini dusunuyorum.Siz ne tavsiye edersiniz?Bu tarif oyle bir doku verir gibi gozukuyor. Bir de kek hamuru kategorilerini anlatan kaynak onerir misiniz?

    Yanıtla
    • Cenk

      12 Ekim 2020 ile 19:51

      Merhaba. Kıvamın nasıl olacağı sadece malzemelere bağlı değil. Oranlar da önemli. Ben kek yapımında pudra şekeri kullanımına pek rastlamadım. Kabarması için gerekli havayı birçok kek tipinde şeker ve tereyağını çırparken elde ediyoruz. Pudra şekeri buna engel teşkil edecektir. Kek hamuru kategorilerinin hepsini anlatan bir kaynak bilmiyorum ama bildiğim en kapsamlı kaynak Rose Levy Beranbaum’un The Cake Bible kitabı.

      Yanıtla
  99. Zeynep

    26 Ocak 2021 ile 20:06

    Malzemeleri iki katına çıkardığım halde 20 dk gibi kısa bir sürede pişti. Pudra şekerinin keke bu kadar yakışacağını hiç düşünmezdim, 1,5 su bardağı şeker koydum. Tek kelimeyle harika oldu. Bu tarifle başka meyveli kekler de yapılabilir, mükemmel tek kelimeyle. Çok teşekkürler.

    Yanıtla

Önemli:Bloguma bıraktığınız yorum, tarafımdan onaylandıktan sonra yayımlanacaktır. Yorum bıraktığınız yazı ne kadar eski olursa olsun, yorumunuzu gözden kaçırmam mümkün değildir. Yorumunuz soru içeriyorsa; yanıt verebilmek için yazıyı incelemem gerekebileceği için yayımlanması biraz gecikebilir. Sorunuzu sormadan önce lütfen aynı veya benzer bir sorunun daha önce sorulup sormadığını önceki yorumları tarayarak emin olunuz.

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Birincil kenar çubuğu

17. BASKI (Mundi 4. BASKI)

Cafe Fernando - Bir pasta yaptım, yanağını dayar uyursun

Amazon // Can Yayınları // Kitapyurdu // diğer
The Artful Baker

Amazon US
Kindle // Apple Books // Google Play
Amazon UK // Amazon CA // Amazon AU

SOSYAL MEDYA

Instagram // YouTube // RSS
Facebook // Twitter // Pinterest

EKİPMAN

KÜTÜPHANEM

Footer

Best of Cafe Fernando

Mrs. Hockmeyer’in Muzlu Kek Tarifi

Brüksel Lahanası Tarifi

Vietnam Kahveli Dondurma

Ananaslı ve Hindistan Cevizli Kek

Vişneli ve Bademli Kek (Video)

Mozaik Pasta Tarifi

COPYRIGHT © 2025 · Cenk Sönmezsoy