Fındıklı Kurabiye

23 Ekim 2007 | Kategori: Kurabiye

Fındıklı Kurabiye

Limonlu ve frambuazlı doğumgünü pastasından geriye kalan frambuaz reçelini kullanmak amacıyla bu ortasında delik olan fındıklı kurabiyeleri pişirdim. Bu kurabiyelerin hamurunu istediğim kıvama getirene kadar sayısız deneme yaptığımı söyleyebilirim. Amacım ağızda dağılacak kadar kırılgan ama insanın elinde kalmayacak kadar da sert bir hamurdu. Sanırım bu son denemem en iyi sonucu verdi. Siz daha sert bir kurabiye tercih ederseniz tarifteki fındık veya un miktarını artırabilirsiniz.

Bu fındıklı kurabiyeler tek başına yenebilecek kadar da güzeller o yüzden içinizde reçel sevmeyeniniz varsa ortasına delikler açmadan da hazırlayabilir. Hamurun içinde yumurta olmadığı için sıkı kapatılmış halde oda sıcaklığında yaklaşık 1 hafta boyunca saklayabilirsiniz.

Reçel

Benim kullandığım reçellerden ilki bir dostumun Çanakkale’den getirdiği ev yapımı kayısı reçeli. Hayatımda tattığım en güzel reçellerden biri. Sanırım püf noktası taze kayısının yanısıra biraz da kurutulmuş kayısı olması içinde (tarifi hala alamadım…) Eğer buna benzer bildiğiniz bir tarif varsa paylaşırsanız sevinirim.

İkinci reçel ise bir önceki tarif için hazırladığım frambuaz reçeli. Tarifi burada. Tariften yaklaşık 2 su bardağı reçel çıkıyor. Reçeli sadece bu fındıklı kurabiyeler için kullanacaksanız ya malzemeleri azaltın, ya da benim gibi geri kalanını dondurun. Şimdiden afiyet olsun!

Fındıklı Kurabiye

25 adet

Malzemeler

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı(140 gram) fındık
  • 125 gr. tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1/3 su bardağı frambuaz marmelatı
  • 1/3 su bardağı kayısı marmelatı

Yapılışı

  1. Fırınınızı önceden 180 C’de ısıtın. İki adet fırın tepsisine parşömen kağıdı serip bir kenara ayırın.
  2. Fındıkları bir mutfak robotunda ya da bir havanda çok ince dövün. Dövülmüş fındığı ve unu bir kapta karıştırın.
  3. Oda sıcaklığına gelmiş ve yumuşamış tereyağı ve şekeri 5 dakika boyunca çırpın. Azar azar un ve fındıklı karışımdan ilave edip birbirine karışana kadar çırpmaya devam edin. Tamamen karıştıktan sonra hamuru 30 dakika buzdolabında dinlendirin. Böylelikle yuvarlaması da kolaylaşacaktır.
  4. Bir dolu çay kaşığı kadar hamuru avucunuzda bir top haline getirin, tepsiye koyun ve ufak parmağınızla ortasına iyice bastırarak bir boşluk (delik değil) açın. ÖNEMLİ: Kurabiyeleri bir dolu çay kaşığından daha büyük yapmaya çalışmayın. Hamurdan toplam 25 adet kurabiye çıkması gerekiyor. İsterseniz boşlukları açmadan önce 25 minik top haline getirin, böylelikle ne kadar büyük olmaları gerektiğini anlayacaksınız.
  5. Tepsiye 5′er santim aralıklarla dizip fırınınızda kenarları koyulaşana kadar 15 dakika pişirin.
  6. Fırından çıkardığınız kurabiyeler oda sıcaklığına geldikten sonra ortasına dilediğiniz reçeli koyarak servis yapabilirsiniz.
Üye ol, yeni tarifler emailine gelsin.

Yeni Fotoğraf Bloguma uğradın mı?

Yorumlar

  1. 1 - fidan 23 Ekim 2007 10:17

    Cenk ben senın bu kurabıyelerı ortasına nutella koyarak yapacağım mmhhhh ayy aksam olsa da eve gıtsem yaa :( zaten şehıtlerımıze cnm sıkkın mutfak bana ıyı gelecektır:))

    sevgıler
    fıdan

  2. 2 - Theroadnottaken 23 Ekim 2007 10:21

    Allah’tan başka şey istesem olacakmış:) 1-2 gün sonra kızımın okulunda ikindi kahvaltısı için sınıf annesi benim.. Çocuklar bayılacaklar eminim ( Fındık delisi olan eşim de..O da büyük çocuğum sayılır :) )))) Ellerine sağlık …

  3. 3 - Ceren 23 Ekim 2007 10:45

    Merhaba,
    Ellerine saglik kurabiyeler cok lezzetli gorunuyor….
    Benim okudugum ve uygulamak istedigim tariflerde en cok zorlandigim konu su olcu meselesi…Kullandigin bardak ve benzeri materyallerin olculerini blogunda bir yere yazsan ne guzel olur diyorum :o )
    Simdiden tesekkurler…

  4. 4 - menekşe 23 Ekim 2007 11:33

    hızına yetişemiyorum ki senin :) kurabiyeler süper görünüyor hemde en sevdiğim reçellerle beraber…

  5. 5 - Beyza 23 Ekim 2007 13:08

    Merhaba Cenk,
    görüntü yine süper. Insan elinde olmadan yutkunuyor fotograflari görünce :) Ellerine saglik…
    Selamlar

  6. 6 - fulya 23 Ekim 2007 13:26

    himm ben kurabiye yaparken seker yerine hep pudra sekeri kullaniyorum ve kitir kitir oluyor :)
    bazilari nedense pudra sekerini sadece un kurabiyesinde kullaniyor ama ben her kurabiyemdekullaniyorum :) diger sekere oranla sagliklimi degilmi bilmiyorum ama kitirligini SEVIYORUMMMM:) :)

  7. 7 - Ufuk SITKI 23 Ekim 2007 14:03

    Cenk merhaba,
    samimi söylüyorum, elinizden çıkan herşey, bir sanatçının elinden çıkmışcasına kusursuz.Bu kurabiyelerde kusursuz görünüyorlar, ellerinize sağlık.

  8. 8 - fulya 23 Ekim 2007 14:52

    :) her ne kadar her kez sadece un kurabiyesinde kullansada ben tüm kurabiyelerimde pudra sekerini kullaniyorum ve kitir kitir oluyor :) ama bu kitirlik pudrasekerindenmi kaynaklaniyor bilemiyecegim :)
    hayatta dayanamam kayisiya sekli ne olursa olsun recelmis kompostoymus taze veya kuru her türlüsü kabulümdür :) sirf bu yüzden annem beni malatyaliya vermeye bile niyetlenmis zamaninda ama iste kader napalim :(
    ben normal kurabiye tarifini böyle cukur yapip icine islatip ortadan bölüp oda yetmezmis gibi icine findik ceviz koydugum kayisilardan kurabiyecikler yapiyorum :)
    harikaaa oluyor bizim evde benden baska kayisi yiyen olmadigindan genellikle sadece benim tarafimdan yahve ile birlikte aheste aheste tüketiliyor :)
    ve ben bu olaya bayiliyorummmmm :)
    bu arada üstteki yorumu yaparken yemege bakmak icin kalktigimda ayagim yanlislikla kabloya takilip bilgisayar kapanirken caktirmadan gitmis olan yarim kalmis yorumun devami niteligindedir bu yazi :)
    son bir sey su an önümde bir fincan makina kahvesi var ve dayanamiyip o kayisilidan bi tane aldim kusura bakma eksik parca su an bende haberin olsun :)

  9. 9 - teyzen teyfik 23 Ekim 2007 15:15

    Merhaba,
    Kurabiyeler harika görünüyor. Kaydedilmistir, en kisa zamanda denenmek üzere :)
    Elinize saglik…

  10. 10 - zeynep 23 Ekim 2007 20:54

    selam cenk..kurabiyelerin içine margarin neden kullanmıyorsun? Dikkat ettim hep tereyağ..sebebini merak ediyorum..Yarın bir deneme iyi olcak gibi:)Ellerine saağlık..

  11. 11 - Cenk 23 Ekim 2007 22:08

    Fidan – Nutella çok iyi fikir!

    Theroadnottaken – Çocuklar umarım beğenir.

    Ceren – Haklısın. Özellikle un ölçmek konusunda fotoğraflı olarak bir yazı yazmayı planlıyorum. O zamana kadar: 1 su bardağı=237 ml. Söz konusu un olunca, 1 su bardağı unu ne şekilde kaba aldığınıza bağlı olarak 110-140 gram arasında geliyor. Benim tariflerimdeki ölçü 110 – 120 gr arası.

    Menekşe, Beyza, Fulya, Ufuk, Teyzen – Hepinize çok teşekkürler.

    Zeynep – Ben yaptığım yemeklerin hiçbirinde margarin kullanmıyorum. Kimseye de tavsiye etmiyorum. Sebebi şu: Margarin, herhangi bir sıvı yağın hidrojenize edilerek katı hale getirilmesinden oluşan, yani doğal değil tamamen insan yapımı olan, trans yağ oranı oldukça yüksek, kalp ve damar sağlığını tehdit eden bir maddedir. Dikkatinizi çekerim besin değil madde diyorum çünkü besin değeri de yoktur. Dışarıda bıraksanız üzerine sinek bile konmaz. Üreten ve pazarlayan şirketler ne derse desin, hangi kılıfı uydurursa uydursun, dünyaca yapılan bütün bilimsel araştırmalar bunu gösteriyor. Eskiden tereyağına daha ucuz bir alternatif olarak ortaya çıkartılmış bu ürünün senelerdir tariflerde yer etmiş olması bence çok üzücü. İçindeki trans yağın ne kadar zararlı olduğu keşfedildiğinden beri Amerika’daki bütün ürünlerin üzerinde ne miktarda trans yağ oldugunun yazılması şart koşuldu. Biraz bir sor bin işit oldu galiba… Daha fazla bilgi için her zaman Internette araştırma yapmanızı öneririm.

    Öte yandan tereyağı çok faydalı, bol bol tüketin de demiyorum, ama unutmamak lazım ki en azından doğal bir besin.

  12. 12 - Hande 24 Ekim 2007 08:29

    Harika görünüyor gerçekten. Ellerinize sağlık… Sitenizi ve yemeklerinizi çok beğenerek izliyorum.Sevgiler…

  13. 13 - Doğuma Günleri Sayılı Olan Dilek 24 Ekim 2007 08:36

    Sevgili Cenk,

    Bu sabahımı da güzelleştirdin:)Büyük bir heyecanla
    kurabiye hamurunu hazırladım ve dolaba koydum. Sabırsızlıkla yarım saati bekliyorum,sonucunu da yazacağım.

  14. 14 - AySeL 24 Ekim 2007 09:05

    Merhaba Cenk,
    Yaaw bu kadar güzel şeyler yapmak zorundamısın. Ninonun sitesinde de vardı kurabiye. Bi yerimiz şişecek valla. Yazan: Kurabiyeyi çoook seven ama sadece ağzınının suyunu akıtanlar.. Sevgiyle. http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

  15. 15 - gülay 24 Ekim 2007 09:15

    ellerine sağlık ; gerçektende çok güzel ve lezzetli olduğu belli. eskiden anneannem yapardı bu kurabiyelerden; ayrıca hamur işlerde kesinlikle tereyağ her zaman yakışır kokusu ile kesinlikle vazgeçilmeyen bir besin bunun yanında diğer yemeklerde de zeytinyağ ..
    iyi çalışmalar herkeze..
    tekrar elinize sağlık

  16. 16 - Doğuma Günleri Sayılı Olan Dilek 24 Ekim 2007 10:25

    Kurabiyeler nefis oldu,üzerine kızılcık marmelatı koydum. Annemle parmaklarımızı yiyoruz. Nefis tarifin için çok teşekkürler. Bu arada muzlu keki firina attım bile:) Eğer bebiş beni zorlamazsa brioche malzemelerini de hazırladım onu da yapacağım. İyiki varsınnnn!!!!

  17. 17 - zeynep 24 Ekim 2007 14:59

    Biz tereyağın margarine oranla daha ağır olduğunu düşündüğümüz için tereyağ fikri bana hep sanki ağırmı olur acaba sorusunu getiriyor..Demekki değil ve doğrusu bu teşekkür ederim cenk..

  18. 18 - Cenk 24 Ekim 2007 15:26

    Hande, Aysel – Çok teşekkürler.

    Doğuma Günleri Sayılı Olan Dilek – Beğenmenize inanın çok sevindim. Umarım muzlu kek de istediğiniz gibi olur. Brioche hepsinden daha da güzel. Hadi bakalım!

    Zeynep – Sana yazdığım önceki cevabı tekrar okuyunca acaba sert mi olmuş diye kendime biraz kızdım. Umarım üslubum sizi kırmamıştır. Dürüst olmak gerekirse margarin konusunda sabit fikirliyim. Daha hafif olması konusunda haklı olabilirsiniz, bunun yanında tart hamuru gibi şeylerde tereyağına oranla daha gevrek bir kıvam tutturduğunu savunanlar da var, onlar da haklı olabilir… Ama bu tamamen kişisel bir tercih. Taze portakal suyu ile raf ömrü uzasın diye içine koruyucu maddeler konan meyva suları arasındaki fark gibi. Gösterdiğin ilgi için tekrar teşekkür ederim.

  19. 19 - zeynep 24 Ekim 2007 15:37

    :) asıl ben beni bilgilendirdiğin için teşekkür ederim..aslında okumaya başladığımda”ya acaba yanlış bişi mi söyledim?” dedim:)ama senin ne kadar bu işte ciddi ve bildiğini savunan tavrını azçok buralardan tahmin ettiğim için kırılmadım..Tekrar teşekkürler..

  20. 20 - asuman ercan 25 Ekim 2007 08:04

    sevgili cenk günaydın

    kurabiyelerin o kadar sevimli ki , oyuncak gibi gözüküyorlar.

    arada bir ana yemek tarifleri versen diyorum… aslında bu kadar lezzetli, sunumu güzel ve detaylara düşkün tatlılar yapan birinin yaptığı ana yemekleri merak ediyorum doğrusu…

    asuman

  21. 21 - zuzu 25 Ekim 2007 08:10

    Merhaba Cenk,

    Ben kurabiyelerimi ahududu & şeftali reçeliyle zenginleştirdim, eğer acıbadem seveniniz warsa fırından çıkınca sıcakken hemen denemenizi tavsiye ederim nerdeyse fark yok gibi (köpük gibiydi yumuşacık )
    İşyerinde sabah arkadaşlarımla paylaştım 2 kişi tarifini aldı bile…
    Çok çok Teşekkürler güzel tarif için..

  22. 22 - neriman. daimamutfak.. 25 Ekim 2007 08:14

    Sevgili cenk ne güzel tarifler veriyorsun.Hepsi çok güzel görünüyor.Lezzetli olduklarına ise hiç şüphem yok..en kısa zamanda denenecek tariflerim var.teşekkürler şimdiden..sevgiler ayrıca..

  23. 23 - ayşegül 25 Ekim 2007 10:22

    Uzun zamandır ortası çukur,reçelli veya nutellalı kurabiye yapmayı düşünüyordum. Görüntüleri harika, eminim tadıda öyledir. Ellerinize sağlık…

  24. 24 - Gül 25 Ekim 2007 10:40

    Kurabiyelerin görüntüsü çok güzel,eminim tadı da öyledir.. Ben şu kayısı reçelinin tarifini çok merak ettim.Bir an önce öğrensen de bizle paylaşsan:)
    Ellerine sağlık!
    Sevgiler..

  25. 25 - cocuklacocuk 25 Ekim 2007 19:45

    tarifte tereyağı olmasına özellikle bayıldım, reçel ve tereyağ, muhteşem ikili yine birarada olmuş.
    reçelli kurabiye ararken buldum tarifini sevgili cenk, yarın yapılacaklar listesinin başında oldu kurabiyeler.
    sevgiler

  26. 26 - suzi 26 Ekim 2007 04:44

    Merhaba,ben bu kurabiyelerden dün yedim.Arkadaşım,çayın yanına hazırlamış.Görünce çok şaşırdım ve hemen tanıdım.Oda sizden tarifi almış,tadı da süperdi.Hepsini yememek için zor tuttum.

  27. 27 - ayşegül 26 Ekim 2007 06:12

    Günaydın, dün akşam Fındıklı Kurabiye’nizden yaptım. Nedense benimkiler tepside yayıldılar.Hamuru buzdolabında 30 dakikadan az bekletmiştim, sebebi bu olabilir mi? Yine de oldukça lezzetliler ve şu anda 2 tanesini yedim ve size teşekkür etmek istedim. Ayrıca ben çukurlarına taze zencefille yaptığım elma reçeli, vişne reçeli ve nutella koydum.Her üçüde yakıştı bu kurabiyeye. Ama en çok nutella…

  28. 28 - Neş'e 26 Ekim 2007 09:26

    Cenk merhaba

    kurabiye için Bozcaada yapılan gelincik reçelide harika oluyor bilgin olsun. Ancak bu reçel herzaman bulunamıyor bende bu yıl gittiğimde zor buldum yağış olmadığı için gelincik yetişmemiş ve toplanması yasaklanmış. herneyse bulursan dene derim. Sevgiler…

  29. 29 - Özge 26 Ekim 2007 12:47

    Cenk merhaba

    Kurabiyeler cok lezzetli gorunuyor en kısa zamanda deneyecegim…Aynı tarif cevizle de yapılabilir mi?Ne dersin?Ellerine saglik…

  30. 30 - Hülya 26 Ekim 2007 17:23

    Çanakkaleliyim ama farklı bir kayısı reçeli tarifi duymadım Cenk.Acaba reçel nereden alınmış Çanakkale’den?Ya da marifetli bir Çanakkale Hn.’nın ev reçeli mi bu?
    Bu arada kurabiyeler nefis görünüyor.Fotoğraflaman süper…
    Sevgiler…

  31. 31 - Cenk 26 Ekim 2007 22:12

    Asuman – Geçtiğimiz hafta birkaç ana yemek yaptım fakat çektiğim fotoğraflar içime sinmediği için çöpe gittiler. En kısa zamanda yeni denemeler yapacağım…

    zuzu – Afiyet olsun!

    neriman, ayşegül, cocuklacocuk – Çok teşekkürler.

    Gül – İnşallah en kısa zamanda!

    suzi – Ne güzel bir tesadüf! Beğenmenize sevindim.

    ayşegül – Biraz yayılmaları gayet normal. Buzdolabında bekletmemenin çok da bir etkisi olacağını sanmıyorum. Afiyet olsun!

    Neş’e – Tavsiye için teşekkürler. İlk bulduğumda deneyeceğime emin olabilirsin.

    Özge – Ceviz tavsiye etmiyorum içinde fındığa oranla daha fazla yağ olduğu için kıvamı nasıl değiştirir emin değilim. Fındık sevmiyorsan belki bademle deneyebilirsin.

    Hülya – Evet doğru tahmin ettin, bir ev hanımının reçeli. Çanakkaleye özgü bir reçel tarifi olduğunu sanmıyorum. En kısa zamanda alıp uygulayıp yazmaya çalışacağım.

  32. 32 - Daphne 27 Ekim 2007 21:26

    Oy oy oy oy ben bu resmi sabaha kadar seyredebilirim.:)
    Bu harika resimleri hangi fotograf makinesi ile cekiyorsunuz?(Bir sir degilse paylasabilir misiniz?)
    Sevgiler.

  33. 33 - özge 27 Ekim 2007 21:29

    Cenk Bey , gerçekten müthişsiniz. Mutfakta bu kadar başarılı olmanız , sağlık unsurlarına dikkat etmeniz (ki bende asla margarin kullanmayan , hatta helvayı bile zeytinyağı ile yapan birisiyimdir), ayrıca da yaptıklarınızı herkesle paylaşmayı seçmeniz çok çok güzel.Bence bütün erkekler sizi örnek almalı.
    Sevgilerimle
    Özge

  34. 34 - Cenk 27 Ekim 2007 22:56

    Daphne – Çok teşekkür ederim. Kullandığım makine bir sır değil ama belirtmek isterim bir tavsiye de değil. Kodak P880 ile çekiyorum bütün fotoğrafları.

    Özge – Size de çok teşekkürler!

  35. 35 - Çiçek 28 Ekim 2007 09:28

    Bu kurabiyeleri cumartesi denedim.Tek kelime ile müthişti.kurabiyelerim yayıldı bunu nasıl önleyebilirim.
    bende kuşburnu marmelatı ile denedim herkeze tavsiye ederim.

  36. 36 - YASEMİN 29 Ekim 2007 16:37

    Merhaba muhteşem tek kelimeyle kalan bir malzemeyi değerlendirmek çok güzel ben frambuazlı olandan alabilirim :)
    Sevgiyle Kalın

  37. 37 - Theroadnottaken 30 Ekim 2007 09:15

    Ceeeeennnk:)))))

    Herşeyi harfiyen yaptım, ama fırından çıktıklarında 2 mm yüksekliğinde yayvan kurabiyelerim olmuştu ve olimpiyat halkaları gibi hepsi birbirine geçmişti :( (
    Lezzeti süppperrdi ama ben nerde yanlış yaptım ???
    Sevgiler..

  38. 38 - Cenk 30 Ekim 2007 11:03

    Çiçek – Kurabiyelerin biraz yayılması normal. Yoksa seninkiler de 2 mm mi oldu?

    Theroadnottaken – O kadar yayılmamaları gerekiyordu. Malzemelerden 25 tane mi kurabiye çıktı? 30 dakika buzdolabında dinlendirdin mi? Aralarında 5 er santim boşlukla tepsiye dizdiysen birbirlerine geçmemeleri gerekiyordu. Tarifi tekrar okudum acaba kafa karıştıran birşey var mı diye ama bir çıkar yol bulamıyorum.

  39. 39 - fidan 30 Ekim 2007 11:16

    cenk yardımm… dun aksam senın kurabıyelerınden yaptım.. yok yanı yapamadım aslında.. evde fındık kalmamıs bende badem unu koydum yarım su bardağı…1 sılme su bardağıda unu eledım.. hamurumu 30dk dolapta beklettım.. sonra ne olduysa oldu ıste.. haa fırınımıda 15 dk onceden ısıtmaya basladım. 1er cay kasığı kadar yaptım ama 25 ten fazla oldular.. fırında yayıldılar yapıstılar fılan..sonucta husrana uğradımm.evdekıler anlamasın dıye de hemen kendı tarıfımı uyguladım.. sonra daaa aaaa dedım bu tarıf ammada benzıyormus benım kurabıyeme sadece cevızlı yaptım ben dedım:))) malum blogcu olupta bırseyı yapamadığınız zaman pek bı eğlenıyor etrafımdakıler:)) sankı bız herseyı yapabılırmısız gıbı gelıyor onlara sanırım.. ben nerde hata yaptım cenk….

  40. 40 - Cenk 30 Ekim 2007 11:50

    Merhaba Fidan – Herkesin çay kaşığı farklı olacağı için toplam 25 adet kurabiye çıkacak büyüklükte diye not etmiştim. Eğer senin hamurundan atıyorum 30 tane çıktıysa o zaman biraz büyütmen gerekirdi. Fındık yerine badem unu kullandığını söylemişsin sanırım bu sebepten tarif tutmamış. Fırında yayılmaları normal onun için 5′er santimetre aralıklarla dizmeniz gerekiyor. Bir dahaki sefere fındıkla denersen memnun kalacağını umuyorum. Blogcu olduğumuz için hata yapınca insanların ne kadar eğlendiğini ben de gayet iyi biliyorum. Senelerdir peşimi bırakmayan ve her konuşmada dalga konusu olan bir yeşil çaylı cheesecake denemem olmuştu. O zamandan beri cheesecakelerden soğudum!

  41. 41 - Burçin 30 Ekim 2007 11:55

    İlk görüşte resimlerine vurulduğum şuncağız kurabiyelerini evdeki malzemeler doğrultusunda yaparak kesinlikle mükemmel bir sonuç aldım…Fındık yerine , file bademi rondoda incecik çektim..Nutella ve vişne reçeli süslemesi ile servise hazır hale getirdim..Enfes oldu enfesss!!!
    Tosun kocam bundan sonra hep bundan istermiş ! Demekki neymiş bir dahaki sefere ölçü 2 kat yapılacakmış.
    Tarif için teşekkürler..İzninle ilk fırsatta bloğumda da yayınlayacağım..
    Sevgiler

  42. 42 - Cenk 30 Ekim 2007 12:09

    Burçin – Beğenmene sevidnim. Afiyet olsun. İzin senin, yazını dört gözle bekliyorum.

  43. 43 - Theroadnottaken 30 Ekim 2007 12:51

    Tam 25 kurabiyem oldu cidden. Dediklerinin hepsini yaptım, acaba fırın fazla mı sıcaktı ? Yine deneyeceğim.. Şekli olmasa da tadı harika nasılsa…
    Sevgiler..

  44. 44 - fidan 31 Ekim 2007 10:12

    CENK YINE BEN:( HER BARDAźIN BUYUKLUźU AYNI OLMADIźINA GÖRE, SENDEN RICA ETSEM SU UNUN FILAN BANA GR OLARAK OLCULERINI VERMEN MUMKUN OLURMU? YA BEN NASIL YAPAMAM BU KURABIYEYI NASIL HIRS YAPTIM BAK HEHEHEH… YILMADIM YAPACAźIM.. AZMEDIYORUM BAK ;) )

    SEVGILER
    FIDAN

  45. 45 - Cenk 31 Ekim 2007 14:01

    Merhaba Fidan
    1 su bardağı un = 120-130 gram olarak düşünebilirsin
    Umarım bir sonraki denemede istediğin gibi olur.

  46. 46 - Burçin 31 Ekim 2007 15:23

    Denenmiş tarif , nacizane bloğumda yayındadır , değerli ziyaret ve yorumlarınızı beklerim efenimm…..

  47. 47 - serenity 02 Kasım 2007 11:30

    kabartma tozu ve yumurta yok, nasıl kabarıyor bir çay kaşığı hamur böyle:)

  48. 48 - melisa 02 Kasım 2007 14:52

    merhaba dün kurabiyeleri görünce bayıldım ve hemen akşam çayın yanına misafirlerime hazırladım
    yanlız ben hamuru uzun rulo yapıp birparmak kadar kestim(vakit darlığı sebebiyle) tepsiye sıralayıp ortalarına parmağımla bastım
    tadı harikaydı,yanlız benim şekil vermem aceleye geldiği için küçük olmuşlar:(
    en kısa sürede yayınlayacağım
    teşekkürler

  49. 49 - serpil-mirace 06 Kasım 2007 12:29

    Sevgili Cenk merhaba
    Kurabiyeyi denedim. Gerçekten çok güzel,harika en kısa zamanda gelen arkadaşlarıma yapacağım. Portakal ağacında buna benzer bir tarif vardı ama ordakinde çukurları becerememiştim. Seninkini denerken de yarısının çukurlarına fındık koydum. Gayet de iyi oldu.Diğerlerinin çukurları da çok düzelmemişti.
    Yalnız kafama takılan bir şey var tarifte. Fındık ölçüsünde 1 su bardağı fındık dövülünce 1/2 fındık oluyor diyorsun. Ben 1 su bardağı fındığı robottan geçirdim 1,5 su bardağı fındık oldu. Acaba 1+1/2 demek istemiş olabilirmisin. Ben hepsini hamura kattım.
    diğer ölçüleri de değiştirmedim. Ama çay kaşığı ile 25 taneden fazla çıktı. Bente tatlı kaşığı ile 25 tane oluşturdum. Ama ebatlarıda aynı seninki gibiydiler. Yani çok büyük değillerdi.

  50. 50 - Cenk 08 Kasım 2007 10:23

    Merhaba Serpil-Mirace – Ben gerçekten 1 su bardağı unu robottan geçirince nasıl 1.5 bardak oldu anlayamadım… Sonuçta fındıkları bardağa doldurunca haliyle aralarda boşluklar kalıyor, un haline geldikten sonra da aynı bardağa koyunca seviyesinin daha altta kalması gerekmez mi? Senin fındıklar kabardı mı yoksa?

  51. 51 - serpil-mirace 08 Kasım 2007 12:30

    Selam Cenk
    inan gerçekten 1 su bardağı fındığı robottan geçirdim,un gibi oldular nerdeyse. Ve aynı bardağa
    boşaltınca 1 bardaktan fazla çıktılar :) ))
    benim ronda da marifet var arttırıyor.
    Birdaha denediğimde resimlerini çekecem :) )))

  52. 52 - çiçek 08 Kasım 2007 13:43

    Cenk ben bu tarifi 3 kere yaptım hepsindede büskivi gibi yayıldılar neden top top olmuyor.Ben nerde yanlış yaptım…..:)

  53. 53 - cilek 09 Kasım 2007 17:12

    Gectiğimiz ay ,bir röportaj yapmıstım reçeller üzerine kitap yazan Sevgili Sabahat Tuna ile,o zaman da kuru kayısı reçelinin taze kayısı reçeline oranla daha güzel olduğunu söylemişti bana.şimdi sana onun kitabında yer alan tarifi yazıyorum.
    -600 gram şekerpare cinsi kuru kayısı
    -7 su bardağı şeker (1.300 gram)
    -600 gram (3 su bardağı )su
    -1,5 tatlı kaşığı limon tozu
    -1 çay kaşığı tereyağı
    kuru kayısılar iyice yıkanır.Ilık su dolu bir kasede 10-12 saat bırakılır.Sonra süzülür.
    Tencereye 3 bardak su ve 7 bardak şekeri ekleyip kısık ateşte ,kaynadıktan sonra 8 dakika daha tutarak ,sonra kayısıları ekleyip pişirmeye devam edilir.Tereyağını bu sırada ilave ediyoruz.Köpüklenmemesi için.25 Dakika kadar kaynatıldıktan sonra limon tozu ,1/2 çay bardağı suda eritilerek ilave edilir.3 dakika daha kaynatın.Oağın altını kapatın.Soğuduğu zaman kavanoza aktarabilirsiniz reçeli.
    Umarım denersin,sonucu merakla bekleyeceğim.
    Verdiğim sürelere dikkat et,çünkü bu sürelere çok titizlikle uyulması gerketiği konusunda beni uyarmıştı.
    Afiyet olsun .Sevgiler.

  54. 54 - Cenk 10 Kasım 2007 00:10

    Harikasın. Bunu mutlaka deneyeceğim. Sonucu bildiririm.
    Teşekkürler!

  55. 55 - Banu Baloğlu 10 Kasım 2007 13:22

    Merhaba :)

    Uzun süreli, sessiz bir takipçiyim. (Bir gün böyle bir cümle kuracağım aklıma gelmezdi :) )) )
    Yemek (tabii ki tatlı :D ) tutkum, önce bol bol kitap almaya yöneltti beni. (Ya da kitap tutkumla birleşti…) Sonra okuduklarımı denemeye, sonra da kendi kendime oyalanacağım bir “tatlı” blogu da kurmaya…
    Elimin altında olsun diye eklediğim siteleri Eda (Suner) görünce, “aaa Cenk dostumdur” dedi. Böylelikle burayı daha da sevdim :)

    Bu gevezelik kısmı… :D

    Kurabiyenin tarifini denemedim henüz. Ancak “çay kaşığı” konusundaki birkaç yorumu okuyunca, tarifi okurken tahmin ettiğim şeyin oluştuğunu anladım. Bizim Türkiye’de (yeni açılan kafeler dışında) kullandığımız çay kaşıkları, malumdur, ufak. Amerika ya da Avustralya gibi yabancı ülkelerdeki ise sanıyorum bizim tatlı kaşıklarımız kadar.

    Bu sorun çay yapımında da sık sık yaşanıyor. Özellikle ülkemizde ithal çay satanların pek çoğu, müşterilerine “çay demleme tarifi” verirken “1 çay kaşığı, 2 çay kaşığı kullanın” gibi yönlendirmelerde bulunuyor; tabii sonuçta kötü dem elde edilmiş çaylarla hüsrana uğruyor tadıcılar :D

    Ben de en son denediğim bir kurabiyede tarifteki “1 yemek kaşığı” ifadesini niyeyse “tepeleme” diye algılayıp, sonunda da bir tepsi ebatında tabaka kurabiyem olmuştu :) ))

    Lafı uzattım… Özetle… Evet mutfak maceralarımızda malzeme kadar ölçüler de önemli… Daha doğrusu “ortak” kavramlar…

    Fakat öte yandan…

    Eğlenceli yahu :) )))

    Sonuç hüsran da olsa, üzerinden birkaç gün geçince keyifle anlatılıyor… 10 yıl önce denediğim “kuru çaylı kek” denemesini/hatasını bugün eğlenerek anlatıyorum.

    Tadını çıkartmak mühim olan :) Sonuç iyi olursa ne ala, olmazsa da keyfinize bakın :)

    Sevgiler…

  56. 56 - özgün 28 Kasım 2007 15:33

    cenk sayende sülalenin yetenikli,becerikli aşçısı seçildim.yakında tacımı takacaklar.bayıldı herkes kurabiyelere.evde fındık yoktu ceviz vardı cevizle yaptım.ancak ortaları seninkiler kadar çukur olmadı.o çukurlar düzleşir gibi oldular.ama ben de bıçakla üstlerine incir marmelatı ve şokella sürdüm..herkes bayıldııı.teşekkürler beni ailemin sevilen beceriklisi yaptığın için ;)

  57. 57 - Cenk 29 Kasım 2007 15:50

    Merhaba Banu – İlgine alakana çok teşekkür ederim. Çay kaşığı konusunda sana katılıyorum. Bu yüzden Ölçüler sayfasını hazırladım. Umarım artık herkesin işi kolaylaşır.

    Özgün – Rica ederim ne demek. Memnun kaldığınıza sevindim. Hepinize afiyet olsun.

  58. 58 - banu gökşin 03 Aralık 2007 19:58

    cenk merhaba,
    tarıfını yaptım cok guzel oldu. ama resmını cekmeye fırsatım olmadı. cok guzel oldu. ben ıclerıne kuşburnu marmelatı ekledım. tarıf ıcın tesekkurler..

  59. 59 - Elif / London 11 Mart 2008 14:58

    Merhaba Cenk,
    Uzun zamandan beri denemk istedigim bir tarifti ve en sonunda denedim.Ilk yapisimda cok guzel tuttular ve o aksam esimle birlikte aynen hepsini yedik bitirdik :-) Paylasiminiz icin tekrar tesekkur ederim.Benim yaptigim findikli kurabiyelere bakmak isterseniz burada; http://mutfagimdakilezzetler.blogspot.com/search/label/Kurabiyeler

    Sevgiler

  60. 60 - şirin 25 Mart 2008 09:55

    merhabalar,
    kurabiyeleri yaptım ama malesef fırından bir tabak formunda çıktılar. Bende çilek marmelatını üzerine sürdüm, hindistan cevizi serpiştirdim, nefis göründüler. Yiyen herkes tarif istedi. Ben aslında şekilleri böyle değildi desem de kabul ettiremedim. Biz aynen bunun tarifini istiyoruz dediler. Genellikle bu tür kurabiyelerde reçel koyulduktan bir müddet sonra kurabiye tarafından emilir. fakat marmelat koyu kıvamlı olduğu için 2 gün sonra bile yaptığım gibi kaldılar. Tarif için çok teşekkürler.Tadı enfesti.

  61. 61 - Cenk 25 Mart 2008 11:07

    Banu, Elif – Yorumlarınızı ancak şimdi gördüm. Afiyetler olsun. Beğenmenize sevindim.

    Şirin – Size de afiyet olsun. Bir dahaki sefere top haline getirdikten sonra tepsiye sıralayın ve üzerilerini düzlemeyin sadece parmağınızla ortasına bastırın ve fırına verin. Böylelikle daha az yayılacaklardır. Umarım bir sonraki denemenizde tam istediğiniz gibi olur.

  62. 62 - Banu (BaL) 31 Mart 2008 11:42

    :D

    Ben bu kurabiyeye aşığım :D

    Moda ahalisi için annemin fındıklı kurabiyesini yapıyordum az önce. Dayanamadım, yarım ölçü de senin bu kurabiyenden hazırladım eve :D

    Bakalım ölçüyü yarıya indirmeyi başarabilmiş miyim?

    Hedefim çukurların yarısını nutella, yarısını da İzmir sakız reçeliyle (macunu mu desek?) doldurmak.

    Miyam miyammm :D

  63. 63 - Banu (BaL) 31 Mart 2008 16:03

    Hehe yaptım yaptım :D

    Üstelik fazla yaymadan hallettim bu kez :D

    Çooook teşekkürler tarif için Cenk! Yüz bin defa :D

  64. 64 - Cenk 31 Mart 2008 17:52

    Afiyet olsun Banu! Bu arada blog dünyasına tekrar hoş geldin, özletme bir daha bu kadar kendini.

  65. 65 - Ceren 03 Nisan 2008 10:00

    Cenk Merhaba,
    Yapılmis olan yorulari okurken margarin yerne tereyagi ile ilgili yazdiklarini okudum. Teregin margarinden daha az zararli oldugu konusunda hemfikirim ancak nedense bazi tariflerde tereyagi kullandigim zaman istedigim tat ve kivami alamiyorum. Bunun yerine sivi yag kullansam nasil bir sonuc alirim ve olcuyu nasil ayarlamaliyim bilmiyorum. Sen bu konuda ne onerirsin?
    Tesekkurler

  66. 66 - Cenk 03 Nisan 2008 10:39

    Merhaba Ceren – Sorduğun sorunun cevabı tariften tarife değişiklik gösterecektir. Mesela her zamanki keklerimden birini bir defasında da zeytinyağlı yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldım. Kek, muffin tipi şeylerde (özellikle portakal, limon, mandalina gibi meyvenin kabuğuyla birlikte) sıvı yağ kullanmak iyi sonuçlar verebilir ama kurabiye gibi genelde gevrek kıvam tercih edilen şeylerde ben pek kullanıldığını görmedim. Eğer aklında bu değişimi yapmayı planladığın bir tarif varsa ona göre de cevaplamaya çalışırım.

  67. 67 - Ceren 04 Nisan 2008 10:35

    Cenk Merhaba,
    Cevabın icin tesekkur ederim. Yaptıgım bir kurabiye var icine un yag ve pudra sekeri giriyor fırından cıktıktan sonra da tarcınla karıstırlımıs pudra sekerine buluyorsun. Tarife gore icine 250 gr. yag giriyor. Bu tarifi bir kere tereyagi ile denedim ve hamurdan memnun kalmadıgım gibi kokusu ve gorutusu de hic tatmın edici degildi. Bu kurabiye belki siviyag ile yapilabilr ama ayni miktarda sıvı yag fazla gelir diye dusunuyorum.. Deneyerek bulmam gerekecek sanırım….

    Ceren

  68. 68 - Cenk 04 Nisan 2008 11:39

    Merhaba Ceren,
    Sanırım haklısın, deneyerek görmek gerekecek. Tereyağının kokusu markadan markaya değişiklik gösterebiliyor. Bazısında daha yoğun bir tereyağı kokusu olurken bazısı daha hafif olabiliyor. Belki farklı bir markayla da deneyebilirsin. Türk markaları arasında Pınar bence bu çok tereyağı kokmayan tereyağı tanımına uyuyor.

  69. 69 - Ceren 07 Nisan 2008 10:08

    Cenk tekrar cok tesekkur ederim cevapların için. Ben de tereyagi olarak Pınar kullanıyorum ama demek ki bu kurabiyeyi sıvı yag ile denemem gerekecek…. :)

    Ceren

  70. 70 - gülgün 11 Mayıs 2008 18:14

    slm cenk.ben bu kurabiyeye bayıldım öncelikle ellerine sağlık denedim ama biraz un azmış gibi geldi ve ne yazıkki senin ki gibi fazla çukur olmadı bide biraz ufak oldu ama tadı tek kelimeyle harika oldu herkese biran önce denemelerini tafsiye ederim ve acaba bunun başka bir püf noktası varmı?????????
    beni aydınlatırsan sevinirim tşk edrm :)

  71. 71 - Cenk 11 Mayıs 2008 18:23

    Merhaba Ceren – Bu kurabiyelere ait bütün püf noktaları yazıda ve yorumların içerisinde yer alıyor. Onlara ekleyecek başka bir tavsiyem maalesef yok.

  72. 72 - sabrina 21 Ağustos 2008 23:39

    slm bende usa deyim cenk
    yeni sefim fransiz yemekleri yapiyorum sizin sitenizi gordukten sonbra butun tatlilari ordan yapamaya basladim patronum cok begendi cok cok tsk ederim
    keske video veyemeklerinizde olsaydi ama cok anlasilir oldugu icin ben zorluk cekmiyorum ellerinize saglik bu gun yaptim kurabiyeleri aynisi ve harika oldular
    tekrar basarilar dilerim
    sabrina

  73. 73 - Eylül 12 Eylül 2008 17:45

    merhaba cenk , kurabiyeler muhteşem gözüküyor. ben de içinde fındık yerine haşhaş olanını yapıyorum öylesi de çok hoş oluyor.
    ama düşününce..nutella buna daha çok yakışacak sanırım :)

  74. 74 - Aygul 08 Ekim 2008 07:47

    Merhaba Cenk bey,
    Sitenizi bir arkadasim sayesinde yeni ogrendim.Ve cok guzel tarifler oldugunu gordum.Bende yarin findikli kurabiyenizi yapacagim.Sonucu siz ve uyelerinize bildiririm.Calismalarinizda basarilar.
    Ben ayrica avustralyada yasiyorum.

  75. 75 - Cenk 08 Ekim 2008 10:28

    Sabrina – Video post yazmak iyi fikir. Belki ileride olabilir..

    Eylül – Nutella neye yakışmaz ki :)

    Aygul – Şimdiden afiyet olsun!

  76. 76 - Elif E. 08 Ekim 2008 13:40

    Merhaba Cenk Bey,
    Sitenize uzun bir süredir her gün uğrayanlardanım. Paylaştığınız tarifleri ve güzel sunumlarınızı hayranlıkla takip ediyorum. Fındıklı kurabiyenizi denedim, reçel koymayacağım için şeker miktarını biraz arttırdım. 25 adet olacak şekilde topları oluşturdum. Benim kurabiyeler de yayılıp bisküvi görünümü aldılar:) Kızım bunlara bayıldı. Ben de gerçekten çok lezzetli buldum.
    Teşekkür eder, işlerinizde kolaylıklar dilerim.
    Sevgilerimle

  77. 77 - Aygul 10 Ekim 2008 09:08

    Merhaba Cenk Bey,
    Daha onceki mesajimda findikli kurabiye yapacagimi soylemistim.Bende yaptim sonuc mukemmel oldu.Arkadaslarimada verdim onlarda cok begendi.Bende sizin sitenizi tavsiye ettim onlara
    Artik sitenizi arkadaslarim ve ben Avustralya dan surekli takip edecegimizden emin olabilirsiniz.Yeni tariflerinizi bekliyoruz.Ve bizde yapmaya devam edecegiz.Calismalarinizda basarilar dilerim.

  78. 78 - Cenk 10 Ekim 2008 09:25

    Elif, Aygül – Beğenmenize çok sevindim. Afiyet olsun!

  79. 79 - Neşe 14 Ekim 2008 10:36

    anlaşıldı siz bu işin kompetanı olmaşsunuz diyecek bir şey bulamıyorum bir erkek bu kadar mı özenli yapar bir işi, benim diyen kadın elinize su dökemez vallahi bravo tebrikler.
    Demekki şöyle osmanlı mutfağına bir el atsanız (ana yemek + zeytinyağlılar özellikle) osmanlı mutfağını yeniden yazarsınız.
    Tekrardan tebrikler, osmanlı mutfağı konusunda da çok ciddiyim.çalışmalarınızı bekliyorum.ellerinize sağlık…

  80. 80 - Belma 15 Ekim 2008 07:42

    Merhaba, sitenizi bir ay önce keşfettim ve o zamandan beri gidip gelip bu kurabiyeleri gözlüyor, yeni yaptığım kuşburnu ve armut marmelatlarını bu tarifte kullanmayı planlıyordum. Sonunda denedim. Tereyağı yerine margarin kullandım. Ancak sanırım 15-20 gram fazla koydum margarini (göz kararı koymuştum). Diğer ölçüler tamdı. Bir su bardağı un kullandım. Epey yumuşak bir hamur oldu. Elimi çok az nemlendirerek tepsiye dizdim. Fırına verdiğimde bütün kurabiyeler şişti, ortalarında oyuk falan kalmadı top gibi kabardılar. Sonra yanlara doğru genişleyip tepsiye yayıldılar. Üstleri kızarıp fırından çıkardığımda kaşıkla yenecek kıvamda helvayla kurabiye arası bir tatlı duruyordu tepside. Biz de üstüne marmelat döküp kaşıkla yedik ama yaşadığım hayal kırıklığı büyük.

    Genelde başarısız olduğum bir tarifi, cesaretim kırıldığı için, tekrar denemem ama bu kurabiyeler (nedense!) bende takıntı oldu. Yapmak istiyorum.

    Acaba kurabiyelerin böyle yayılması unu az geldiği için mi oldu? Ne yapmamı önerirsin?

  81. 81 - Cenk 15 Ekim 2008 08:54

    Neşe – Çok teşekkür ederim, çok incesiniz ama herhangi bir mutfağı yeniden yazacak bilgi ve birikime sahip olduğumu pek zannetmiyorum. İleride Osmanlı mutfağı konusunda araştırıp bilgi edindikce paylaşmaya çalışacağım.

    Belma – Herkes bir bardak unu farklı ölçüyor. Dilersen benim Ölçüler sayfama bir göz at. 1 su bardağı unun 140 grama denk gelmesi gerekiyor. Margarinin kıvamından da kaynaklanmış olabilir. Ben margarin kullanmadığım için tereyağı yerine onu kullanınca kıvamda ne gibi farklılıklar olabileceğini tam olarak kestiremiyorum. Kurabiyelerin biraz yayılması normal ama bahsettiğiniz kadar değil. Onun dışında başka ne diyebilirim bilmiyorum. Bütün püf noktalarını tarif kısmında paylaşmışım. Umarım bir sonraki seferde daha iyi bir sonuç alırsınız.

  82. 82 - Eren 27 Ekim 2008 19:16

    Cenk kurabiyeleri yaptım biraz önce … Tek kelime ile mükemmel.. Teşekkürler sana..Eren

  83. 83 - arzu 30 Ekim 2008 14:51

    Cenk bey kayısı reçeli ile ilgili püf noktasını paylaşmışsınız.Bir çok araştırma ve bilgi birikimine sahip birisi olarak eminim bir çokta püf noktaları okumuş duymuşsunuzdur.Bu püf noktalarıda soru cevap şeklinde bir bölümde paylaşsanız.Tarif aralarında rastlıyoruz ama lazım olduğunda birtek yerden ulaşılabilse çok daha iyi olurdu benim için.Lezzet ve tatlar bu püf noktalarında gizlidir bildiğim kadarıyla.

  84. 84 - Cenk 30 Ekim 2008 17:35

    Eren – Afiyet olsun.

    Arzu – Çok teşekkürler. İyi fikir. Vakit bulduğumda bunu düşüneceğim.

  85. 85 - Banu (BaL) 09 Aralık 2008 22:06

    Pehhh… İlk kez 10 Kasım 2007′de yazmışım yorum; bu kurabiyelerden.

    Aşık olduğum ‘yegâne’ kurabiye desem yeri! (Henüz Korova denenmedi tabii hâlâ)

    Yarın öğleden sonra Feridun, erkek kardeşi ve annesi bize geliyorlar. “Kız istemeye” :) ))) Küçük de bir nişan töreni :) Her şey sipariş edildi telaş olmasın diye. Pasta vs… Ama…

    Annem:

    “Cenk’in fındıklı kurabiyesinden yapsana; senin elinden de bir şey ikram etmiş olalım” dedi.

    Eh peki : )))

    Birazdan hamurunu hazırlayıp, buzdolabına koyacağım. Umarım böyle de olabiliyordur. Çünkü sabah telaş olsun istemiyorum.

    Bu neeee güzel bir şey oldu benim müstakbel anılarıma :)

  86. 86 - Cenk 11 Aralık 2008 10:05

    Banu – Yorumuna biraz geç dönüyorum. Gecikmeli de olsa tebrik ederim!!! Umarım kız isteme töreni güzel geçmiştir, hepinizin ağzının tadı yerindedir. Feridun’a ve sana mutluluklar dilerim!

  87. 87 - Banu (BaL) 14 Aralık 2008 10:26

    Teşekkür ederim Cenk :) Tabii bende “fetiş” haline döndü bu kurabiyeler; beş sene de geçse yazarım üstüne :) )) Sorunsuz geçti her şey :) Hele kurabiyelere bayıldı herkes! Şimdi tekrar yapıyorum; akşama teyzemler gelecek. Bu kadar sevmeme karşın, un miktarını teyit için hep yeniden açıyorum sayfayı :) ))

    Tebrik için tekrar teşekkürler… Sevgiler…

  88. 88 - Cenk 14 Aralık 2008 14:23

    Banu – Tekrar hayırlı olsun! Ve tabii afiyet olsun!

  89. 89 - Bige 23 Aralık 2008 18:23

    Cenk Bey,
    Öncelikle tarifleriniz için teşekkür etmek istiyorum. Blogunuzu takip ediyor ve tariflerinizi deniyorum. İlk deneyimimi ise bu muhteşem kurabiyeler ile yaşadım ve gecikmiş bir yorum olsada sizinle paylaşmak istedim. Sanırım yediğim ve yaptığım en güzel kurabiye :)

  90. 90 - Cenk 24 Aralık 2008 17:13

    Bige – Ne büyük iltifat bu! Beğenmene çok sevindim.

  91. 91 - hatun 07 Ocak 2009 15:19

    kurabiye cok güzel görünüyor insallah en kisa zamanda denenmek isterim saygilarrr………..

  92. 92 - fugen ergungor 10 Ocak 2009 20:48

    Oncelikle her sorumuza nezaketle verdiginiz yanitlar icin cok tesekkurler,Bildiginiz gibi Amerika da badem vede fistik ,findiga gore cok bol miktarda bulunuyor,Bu tarifinizi fistik veya bademle yapabilirmiyim..Ayrica mutfak robotu derken( bazi tariflerde) cuisinart in bicakli robotunumu, yoksa kitchen aid,in stand mikserinimi kastediyorsunuz, Lutfen bir aciklama,,,Tesekkurler Cenk Bey,,,

  93. 93 - Cenk 10 Ocak 2009 21:32

    Figen Hanım – Şimdi böyle söyleyince benim de aklım karıştı :) Mutfak robotundan cuisinart bıçaklı robot tarzı bir robot kastetmiş olmalıyım. En azından yukarıdaki tarif için böyle. Fındık yerine badem deneyebilirsiniz. Bence badem daha sert bir kıvam veriyor fındığa göre ama bu kurabiyede problem olmayacaktır. Şimdiden afiyet olsun.

  94. 94 - fugen ergungor 15 Ocak 2009 18:38

    Sevgili Cenk Bey, Oglum yasindasiniz, Bu nedenle baslik sizi sasirtmasin,Ben torunlarima ve de cocuklarima hergun kurabiye yapan biriyim. Cok severim.degisik receteler uygulamayi. Bu nedenle onlarca kitabim var, Ama bir az once sizin findikli kurabiyenizi yaptim. Muhtesem lezzet. Herkese oneririm. Asamalari sevgili genc hanimlarla paylasacagim. Ben findik yerine badem kullandim, Bademi once firinda 10 dakika kizarttim.Soguduktan sonra bicakli robotla un haline getirdim. olculeri cup olarak yaptim. Badem un haline gelince 1.5 bardak kadar oldu. Unla karistirdim., bence cok iyi yogrulmali. Yayilma diye bir sey hic olmadi. 25 adet cikti.15 dakika firinda tuttum. cikinca tel tepsiye aktardim. 2 dakika sonra ortalarina opucuk cukulata koydum, Gorundu harika oldu, Tesekkurler cenk Bey,,,Cok basit bir tarifle muhtesem lezzez yarattim sayenizde

  95. 95 - Cenk 16 Ocak 2009 13:57

    Fugen Hanım – Fındık yerine bademle yapsam olur mu diye soran okurların çok işine yarayacak bu bilgiler. Paylaştığınız için çok teşekkürler. Elinize sağlık! Yiyen herkese de afiyet olsun.

  96. 96 - gamze fidan 27 Ocak 2009 02:47

    Merhabalar Cenk bey ..Öncelikle bu güzel site için size teşekür etmek istiyorum.
    Dün reçelli kurabiyenizi denedim ama olmadı.
    Olmadı derken tüm malzemeleri verilen ölçülerde kullandım,fırını önceden ısıttım yani tüm basamaklar harfiyen uygulandı fakat kurabiyelerim yayıldı kaldı :) )
    Sizce nerde hata yapmış olabilirim ?

  97. 97 - Cenk 27 Ocak 2009 22:16

    Gamze – Bütün adımları takip ettiyseniz ne yanlış gitti maalesef bilemiyorum. Acaba buzdolabında yeterince dinlendirmemiş olabilir misiniz? Malzemeleri nasıl ölçüyorsunuz? Ölçüler sayfasında malzemelerin bardak, çay ve çorba kaşığı olarak ölçüldüğünde kaç gram gelmeleri gerektiği yazılı, bir de Un Nasıl Ölçülür? yazım var. Belki bunlar yardımcı olabilir. Umarım bir sonraki denemenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

  98. 98 - Yunkabu 29 Ocak 2009 20:53

    selamlar
    findikli kurabiye tarifini denedim, ilk denememde de misafirlerime sundum, herkes ve en cok da ben bayildik.
    yalniz danismak istedigim konu, kurabiyelerin saklanmasi. aksam pisirip ertesi gun 4 te misafirlerime ikram edecegim icin, oda sicakligina gelince hava almayan teneke kutumda sakladim. ama ertesi gun sofraya getirdigimde cok yumusamisti. tutunca bile anlasiliyordu yumusaklik. acaba nerde hata yaptim? nasil saklamaliydim?

  99. 99 - Cenk 29 Ocak 2009 21:17

    Yunkabu – Afiyet olsun. Eğer yumuşadılarsa hala biraz sıcakken kutuya koymuş olabilirsin. Başka bir açıklama aklıma gelmiyor. Kutulamadan önce tadına baktın mı? O zaman o kadar yumuşak değiller miydi? Belki buzdolabında saklamayı deneyebilirsin. Kutuyu misafirler gelmeden 3-4 saat önce buzdolabından çıkartırsın, oda sıcaklığına gelir.

  100. 100 - Yunkabu 31 Ocak 2009 02:26

    Tamamen soguduklarindan eminim kutuya koymadan once. Ve evet kutulamadan once tadina baktim, sertti agizda dagiliyordu,ama ertesi gun dokunur dokunmaz anlasiliyordu yumusadigi. Buzdolabinda saklama onerinize uyacagim bir dahaki sefere.
    Tesekkurler

  101. 101 - ycurl 01 Şubat 2009 06:54

    Cenk,
    Daha once hic yorum biraktigimi sanmiyorum ama bir iki tarifini denemistim ve bugun bu kurabiyelerini denedim. Sonuc harika! Muhendislik egitimi almis birisi olarak malzemelerin olculerini eksiksiz verisini de takdir ettigimi belirtmem gerekli. Tabii Turkiye’den getirdigim son findiklari kullandim ama kesinlikle kurabiyeden her isirisima degdi dogrusu :)

  102. 102 - Yunkabu 01 Şubat 2009 21:12

    Buzdolabinda saklamak cok iyi fikirmis, denedim ve kurabiye firindan ciktigindaki halini korudu cok tesekkurler

  103. 103 - Cenk 02 Şubat 2009 10:02

    ycurl – Afiyet olsun! Beğenmene çok sevindim.

  104. 104 - gamze fidan 10 Şubat 2009 13:50

    iyi günler cenk bey,
    genellikle kurbiyeler de kullanılan vanilya ve badem esanslarını nereden temin edebilirim?
    nerelerde satılır bilginiz var mı?
    ayrıca kurabiye kalıpları almak istiyorum nereden almamı tavsiye edersiniz?

  105. 105 - Cenk 11 Şubat 2009 09:20

    gamze fidan – Bahsettiğiniz esansları ve kalıpları Eminönü’ndeki pasta malzemeleri satan yerlerde bulmanız mümkün. Ben bugüne kadar hep yurtdışından aldığım için isim ve adresiyle yardımcı olamıyorum ama Nüans’ın en sevilenlerden biri olduğunu duymuştum.

  106. 106 - esin 12 Şubat 2009 07:52

    Cenk kurabiyeyi bende yaptım lezzeti mükemmeldi.Ama yaptığım kurabiye daha elimde dağılıyordu.
    Ben de bir bardak fındık koydum ama sanırım fazla öğüttüğümden fındık yağını çıkardı.Bundan olabilirmi ?

  107. 107 - Cenk 12 Şubat 2009 08:34

    Esin – Evet, çok fazla öğütmekten kaynaklanmış olabilir.

  108. 108 - esin 13 Şubat 2009 12:50

    Cenk bu ne hız :) ))Süpersin.

  109. 109 - sümeyye 19 Şubat 2009 21:14

    her seferinde tarifin 3 katını yapıyorum ertesi güne de kalsın diye ama eşim kurabiyeleri çalıp kaçıyo,üstüne bi de siparişle geri dönüyo.arkadaşı çok beğenmiş eczaneci çok beğenmiş komşu çok beğenmiş vs ..cenk bey bana çok pahalıya patlıyo bu tariflerin

  110. 110 - Cenk 19 Şubat 2009 22:17

    Sümeyye – Ne kadar sevindirici bir haber bu. Bu tarifi verirken açıkçası bu kadar beğenileceğini hiç düşünmemiştim. Okuyanların tarifleri beğeniyle tekrar tekrar yapmalarından daha fazla hiçbir şey mutlu edemez beni. Yiyen herkese afiyet olsun.

  111. 111 - sümeyye 20 Şubat 2009 10:20

    ben de bu kadar mutlu olacağını hiç düşünmemiştim yorumu yazarken,acaba çok mu rahatsız etmeye başladım diye düşünürken bu cevabın çok hoşuma gitti.samimiyetin için çok teşekkür ederim

  112. 112 - y@z-GICIK 25 Mart 2009 19:43

    az önce kurabiye tarifini denedik. harikalar. tarif için çok teşekkürler.

  113. 113 - ipek 09 Nisan 2009 01:13

    Sevgili cenk nette dolaşırken bu tarife rastlamıştım. O zaman blogum filan yoktu. O zamandan aklımda kalmış. Sonunda denedim ve tek kelimeyle harika oldular. Çok teşekkür ederim.

  114. 114 - duygu 11 Nisan 2009 12:56

    merhaba cenk
    zaman zaman yemek kitaplarindan ya da internetten tarifler deniyordum ama genelde basarili olmuyordu ve lezzeti guzel olmuyordu,ben de artik vazgecmistim, ta ki bu guzel kurbiyeleri gorene kadar malzemelerin basit olmasi ve evde bulunmasi nedeniyle hemen denedim. itiraf edeyim ki malzemeleri okuyunca un miktari az gelecek ve kurabiyeler yayilacak diye dusundum, ama anladim ki onyargili olmamak lazimmis. kesinlikle yayilmadi ve cok guzel oldu. tesekkur ederim bu guzel tarif icin. yalniz birsey danismak istiyorum. bircok deneme yaptigini yazmissin bu hamur icin, 1,5 yil once yaptigin denemeleri hatirliyormusun bilmiyorum ama un miktarini artirmak mumkun mu? cunku oldukca yumusak bir hamur oluyor bana 1 bardak daha unu kaldirir gibi geldi. ama tadi bozulacak diye denemeye cekindim. hem daha fazla cikar ve hemen bitmez di mi. doya doya yeriz.
    sevgiler

  115. 115 - Cenk 11 Nisan 2009 22:23

    Duygu – Denemeleri hatırlamıyorum ama daha fazla unla deneme yaptığıma eminim. Eğer bitmesin istiyorsan malzemeleri iki katına çıkarabilirsin :)

  116. 116 - cemre 13 Nisan 2009 13:00

    sürekli yaptığım bi tarif haline geldi bu kurabiye ama seninki gibi ortasına reçel falan koyamıyorum çünkü yayılıyo çukur olmuyo içi.acaba 24 lü çikolata kalıpları gibi kalıplarda denesek nasıl olur.pişme süresi uzar mı? olur mu ne dersin ben de içine marmelat koymak istiyorum:)

  117. 117 - Cenk 13 Nisan 2009 20:51

    Cemre- Bahsettiğin kalıplarla bir denemem olmadığı için kesin bir cevap veremiyorum. Çok fazla bastırmadığın ve hamuru yeterince soğuttuğun zaman yayılmamaları gerekirdi. Unu nasıl ölçüyorsun? Acaba az mı geldi? Ölçüler sayfasına bakmanı tavsiye ederim.

  118. 118 - esra 08 Mayıs 2009 11:46

    merhaba cenk
    tesadüf eseri aranıza katıldım çok da memnun oldum kurabiye şu an dolapta ölçüyü mantıklı bir şekilde arttırdım.bakalım nasıl olacak çok merak ediyorum.birazdan fırına koyacağım.sonucu yazarım.yarısını reçelli yarısını sade yapmaya karar verdim.

  119. 119 - esra 08 Mayıs 2009 12:46

    süper oldu….
    teşekkürler:)))

  120. 120 - tuğba 01 Haziran 2009 19:30

    tadı muhteşem oldu. ama teknk bi hata yaptım 2 tepsi kullanmadığım için 25′iz oldular :) ee dene yanılma yöntemi başarıya ulaştırır dimi? :)

  121. 121 - zarpandit 10 Haziran 2009 19:06

    cenk bugün dorie greenspan baking: from my home to yours kitabından thumbprint for us big guys (sf 164) denedim ve bazıları yayıldılar..tabiki tam olanlarıda oldu..ama bana sanki tereyag miktarı cok gibi geldi ve suçu buna attım..tekrar bakmadım ama buzdolabında sogutma fikride yoktu..sen bu kurabiyeleri denemişmiydin ?

  122. 122 - Cenk 10 Haziran 2009 20:18

    Gökçe – Dorie’nin tarifine baktım şimdi. Sen tereyağı oranını fazla bulmuşsun ama benim tarifte oranlayınca tereyağı oranı çok daha yüksek. Ben tart hamurunda uyguladığım soğutma işlemini genelde kurabiyeler için de kullanıyorum. Yayılma problemi yaşanmıyor o zaman. İstersen bir sonraki seferde fırına koymadan önce buzdolabında soğutmaya bırakmayı deneyebilirsin.

  123. 123 - Ayça 13 Haziran 2009 20:30

    Cenk selam..
    Bu kurabiye benim hitim yorum yazmadan geçemedim.. tarif için teşekkürler tüm tariflerin için de tabii ki.
    Ben bu kurabiyeyi yarı fındık yarı çiğ badem ile denedim bu da güzel oldu şimdi sırf badem ile deneyeceğim. Paylaşmak istedim :=)
    Sevgiler..
    Ayça

  124. 124 - Cenk 14 Haziran 2009 21:07

    Ayça – Afiyet olsun! Bu tarifi yayınlarken bu kadar beğenileceğini hiç tahmin etmemiştim. Her hafta mutlaka bir yorum geliyor, şaşıp kalıyorum.. Birkaç kurabiye tarifi daha yayınlamanın vakti gelmiştir.

  125. 125 - Ayça 08 Ağustos 2009 21:16

    Şöyle diyim o zaman : kayınvalideme gelin olarak yemek konusunda bişi beğendiremem baktım geçenlerde benden tarifini aldı hatta baktım oğluma yaptı!! :) )
    budur!!
    bir kurabiye canavarı yetiştirdiğim için heyecanla beklemekteyim yeni tariflerini..

  126. 126 - Cenk 12 Ağustos 2009 15:40

    Ayça – Ne güzel haber. Yakınlarda bir kurabiye tarifi yok ama tatlı bir şeyler var.

  127. 127 - esra 19 Ağustos 2009 18:24

    selam, aslında korova kurabiyelerine kafayı takmıştım ama gözüme yapması daha kolay göründüğü için fındıklı kurabiyeyi denedim. un olarak sinangilin hindistancevizli kekununu kullanmama rağmen aşırı kabarmadı ve çok güzel oldu. dolaptan ilk çıkardığımda top yapmakta zorlanınca azıcık yoğurt suyu ekledim. benim gibi zorlananlar olursa deneyebilir. bu arada sümeyye hanım; eczaneci yerine eczacı diye hitap edilmesini tercih ederiz. ben de yapıp eczaneye götürdüm, kalfalarım bayıldı.

  128. 128 - cemre 24 Ağustos 2009 08:36

    cenk bey,eşim 2 hafta önce askere gitti,dün arayıp o fındıklı kurabiyelerden yap gönder ama lütfen çok yap dedi,bi de su böreği siparişi var o ayrı:)) şimdi sanırım 5 katı için marketin yolunu tutmam gerekicek.bugün göndermem lazım.haber verim istedim

  129. 129 - Cenk 24 Ağustos 2009 11:41

    cemre – Ne güzel bir yorum bu! Kolay gelsin. Eşine de afiyet olsun.

  130. 130 - cemre 25 Ağustos 2009 18:41

    sevgili cenk,tadına doyamamışlar,eşim baştan uyarmış bi daha göremezsiniz böyle bi ev kurabiyesi sindire sindire yeyin demiş:)) afiyet bal şeker oldu çok teşekkürler

  131. 131 - Cenk 25 Ağustos 2009 22:27

    cemre – Afiyet olsun!

  132. 132 - yasemin 23 Ekim 2009 11:45

    merhaba,
    dün akşam bu harika kurabiyelerinizi yaptım ve bloğumda yayınladım, gerçekten çok güzel oldular, çok teşekkür ederim. Yalnız, daha önce bir yorumda belirtildiği gibi, ben de 1 bardak fındığı rondoda çekince 1 bardak fındık tozu elde ettim.. Ama yarısını kullandım. Bir de nasıl oldu bilmiyorum ama aynı miktarları kullanmama rağmen belirttiğiniz boyutta yapınca 42 tane kurabiyem oldu:)

  133. 133 - fatoş 10 Kasım 2009 19:47

    Merhaba,
    Bugün denedim kurabiyelerinizi. Yorumları okuyunca ölçüleri gr.la yapmaya karar verdim. 1 bardak fındık çekilince 1 bardaktan fazla oluyor. Zaten sizin ölçülerinizdende anlaşılan bu. 1 bardak tüm fındık 142 gr. iken toz fındık 110 gr. yazmışsınız. O yüzden sizin yarım bardak elde etmeniz mümkün değil. Önemli olan kurabiyede yarım bardak mı kullandınız yoksa hepsini mi? Bir aksilikle karşılaşmamak için yorumlarda bahsedildiği gibi hamuru tarttım ve 25 e böldüm. 18 gr.lık kurabiyeler oldu. Bu büyüklük bizim çaykaşığı ölçüerimizden ço büyük. Tatlı kaşığı gibi. Dağılma probleminden bahsedildiği için kurabiyelere şekil verdikten sonrada 20 dakika buzdolabında beklettim ve yayılma olmadı. Ama hamurum biraz çatladı. Birde unu 130 gr. kullandım. Halbuki benim cup ölçüm tepeleme böyleydi. Ama sizin gr. ölçünüzxe göre yaptım. Çatlamasının sebebi unu yada fındığı fazla gelmiş olabilir mi? Un kuabiyesi kıvamında olacağını tahmin etmiştim ama daha kıtırdı. Ama tadı güzeldi. Sırada yulaflı kurabiyeniz var . En kısa zamanda onu deneyeceğim.

  134. 134 - Cenk 10 Kasım 2009 23:36

    Fatoş – Bir su bardağı bütün fındık kullandım. Dediğin gibi 140 grama denk geliyor. Belki toz alan da olur diye hacimsel olarak belirtmiştim ama sanırım kafa karıştırıyor, buna göre tarifi güncelleyeceğim. Ufak tefek çatlaklar olması normal, ama çatlaklar büyükse o zaman belki biraz daha az ısıda pişirebilirsin. Umarım yulaflı kurabiyeyi de beğenirsin.

  135. 135 - yeliz 08 Aralık 2009 15:06

    cenk bey…
    kurabiyenizi geçenlerde denedim mesaj atmak için yeni fırsat buldum. tarifi aynen yaptım ama çay kaşığı ile hamur topları yapınca 25 tane kurabiye çıkması imkansız. çünkü ben tatlı kaşığı ile yağtığım halde 30 tane çıktı. burda bir hata var diye düşünüyorum.yukarıdaki yasemin hanımın mesajıda farklı adet çıkması ile ilgili. cevap alabilirsem sevinirim. tabiki tatları şahane… :)

  136. 136 - Cenk 08 Aralık 2009 16:39

    Yeliz – Tatlı kaşığı derken Amerikan teaspoon ölçüsünden bahsediyorum. Eğer farklı boy bir tatlı kaşığı kullandıysan adedi farklı çıkmış olabilir.

  137. 137 - Kürşad 18 Aralık 2009 08:53

    Cenk Bey;

    Kurabiye tarifinizi birkaç kez denedim. Çok çabuk ufalanması dışında çok lezzetli sonuçlar elde ettim. Son sefer denememde şeker yerine 5-6 tane kuru inciri robotta çekip kullandım. İncirli fındıklı kurabiyeleri bayıla bayıla yiyoruz dunden beri.

  138. 138 - Cenk 18 Aralık 2009 12:44

    Kürşad – Afiyet olsun. Kuru incir de güzel fikirmiş, ben de hurmayla bir deneme yapayım o zaman.

  139. 139 - Ceyda 24 Aralık 2009 13:32

    merhabalar cenk bey
    tarifinizi aynen uyguladım ancak evde reçel ya da marmelat bulunmadığı için nutella koymayı denedim,tadına bakan ilk kişi olarak benim ve sonra ikram ettiğim herkesin de ortak fikri;nutella ile bu kurabiyeler biskremi anımsatıyor,ama ondan cok daha yumuşak ve ağızda dağılan bir yapısı var.
    tarif için çok teşekkürler.

  140. 140 - tugba 05 Ocak 2010 15:09

    yaa bu tarifi yapıcam ama ben çok merak ettm, hiç yumurta yok bu tarifte. nası oluyo ya gerçöekten pişermikli öyle, cevap bekliyorum acil

  141. 141 - Cenk 05 Ocak 2010 16:02

    Tuğba Hanım – Fotoğraftan göreceğiniz gibi gerçekten de yumurtasız pişiyor. Tarifi deneyip onaylayan bir sürü de okur yorumu görebilirsiniz. Endişeniz olmasın. Şimdiden afiyet olsun.

  142. 142 - tugba 08 Ocak 2010 13:49

    açıkcası yumurtasız nası olcak acaba diye biraz tereeddüt ederek yaptım ama sonuç gerçekten çok güzel oldu,sitenizi yakından takip ediyrm. diğer tarifler gibi buda süperdi,teşekkürler.

  143. 143 - Burcu 13 Ocak 2010 09:25

    Selam Cenk,

    Bu kurabiyeni sonunda denedim, uzun zamandır denenecekler listesindeydi, ancak tadı nefis oldu da şekilleri konusunda sanırım çok başarılı olamadım. Şöyleki ortasında reçel için bıraktığım bolukta pişince kabardı, reçele çok az yer kaldı. Bir püf noktası var mı? Ben iki tepsi yapmıştım, biri kabarında ikincisinin ortalarını kürdanla ufak ufak deldim ama yine de pek etkili olmadı.

  144. 144 - Cenk 13 Ocak 2010 12:20

    Burcu – Buzdolabında iyice dinlendirdin mi? Hamur çok cıvıkken fırında fazlaca kabarabilir ve boşluklar yok olabilir. Püf noktası tarifte de belirttiğim gibi bir çay kaşığı (teaspoon) ölçüsünde yapmak. Aklıma başka bir şey maalesef gelmiyor.

Kendi yorumunuzu bırakınız